Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona “Petites històries, grans dones”, ara online

“Petites històries, grans dones”, ara online

19 maig 2020

Els nou museus que coorganitzen el cicle adreçat al públic familiar traslladen la iniciativa #PetiteshistoriesGransdones als seus canals digitals.

Petites històries, Grans dones recrea la vida de nou dones rellevants en l’art, les ciències  o els àmbits vinculats als nou museus a través de vídeo contes infantils creats expressament per a l’ocasió.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona,  el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu d’Arqueologia de Catalunya,  el Museu Marítim de Barcelona, el Museu Picasso, el Museu del Disseny de Barcelona, els Museus d’Esplugues de Llobregat, la Fundació Joan Miró i el Museu d’Història de Catalunya ofereixen enguany de manera virtual el cicle de contes “Petites històries, Grans dones”.

Inicialment programada com una activitat presencial a cadascun dels museus, el tancament dels equipaments per la covid-19 ha traslladat la iniciativa a Internet.

Entre el 23 i el 31 de maig, cada dia, a partir de les 12.00 h, s’oferirà per  Youtube un nou vídeo conte. Els nou vídeos quedaran disponibles de manera permanent en aquest nou canal adreçat als infants.  Les narracions tenen com a protagonistes dones vinculades a la història, col·leccions o contingut de cada equipament i són totes de nova creació i escrites per Tramoia Serveis Culturals.

Complementàriament als vídeo contes, i com una acció participativa a les xarxes socials, aquest cicle convida a petits i grans fer visible les dones que han estat o són un referents per cadascú. A través del hashtag #PetitesHistoriesGransDones es proposa compartir a les xarxes socials dibuixos, vídeos, poemes, etc, com una manera d’homenatjar a dones rellevants en l’art, la ciència o en qualsevol dels altres àmbits.

Calendari de l’estrena dels vídeo contes al canal de Youtube Petites històries, grans dones:

• Dissabte 23 de maig – 12:00 h
    Museu Nacional d’Art de Catalunya
    . Vídeo conte dedicat  a la fotògrafa Colita, que ha realitzat nombroses fotografies a artistes i cantants catalans de la nova cançó, i és considerada una de les millors retratistes especialitzades en aquest gènere.
  • Diumenge 24 de maig – 12:00 h
    Museu Marítim de Barcelona
    . Vídeo conte dedicat a Anne Bonny, la pirata que va atemorir moltes tripulacions al mar del Carib durant part del segle XVIII.
  • Dilluns 25 de maig – 12:00 h
    Museu del Disseny. Vídeo conte dedicat a Carolina Montagne, una de les modistes més prestigioses del s. XIX i principis del XX a Catalunya i pionera del comerç del vestit de luxe.
  • Dimarts 26 de maig- 12.00 h
    Museu Picasso. Vídeo conte dedicat a Gertrude Stein, escriptora i col·leccionista d’art modern.
  • Dimecres 27 de maig – 12:00 h
    Fundació Joan Miró
    . Vídeo conte dedicat a Nalini Malani, artista de l’Índia, Premi Joan Miró 2019, que presentarà l’exposició No em sents a la Fundació.
  • Dijous 28 de maig – 12:00 h
    Museus d’Esplugues de Llobregat. Vídeo conte dedicat  a la ceramista  Angelina Alós.
  • Divendres 29 de maig – 12:00 h
    Museu d’Arqueologia de Catalunya
    . Vídeo conte dedicat  a l’arqueòloga Adela Ramon Lligué.
  • Dissabte 30 de maig – 12:00 h
    Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
    Vídeo conte dedicat  a la canadenca Biruté Galdikas, l’experta més important en el comportament dels orangutans.
  • Diumenge 31 de maig – 12:00 h
    Museu d’Història de Catalunya. Vídeo conte dedicat a la Roser Rosés, “nena de Rússia” i col·laboradora del Museu. Va ser enviada a la URSS quan tenia 12 anys per allunyar-la de la Guerra Civil però hi va trobar les misèries de l’exili i la duresa de la II Guerra Mundial.