Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes La sonrisa de Leonardo y otros enigmas de la evolución

La sonrisa de Leonardo y otros enigmas de la evolución

22 febrer 2018

El Centre de Documentació us recomana per aquest mes de febrer:

AGUSTÍ, J. La sonrisa de Leonardo y otros enigmas de la evolución. Barcelona : RBA, 2015. 260 p.

Us presentem una obra divulgativa, instructiva i de fàcil lectura, però no per això menys rigorosa. L’autor combina amb encert la ciència amb la filosofia, l’art, la política i la religió al llarg de la història, i ho fa mitjançant anècdotes i curiositats sobre la vida d’algunes figures  il·lustres com Leonardo da Vinci, Pierre Teilhard de Chardin, Stephen Jay Gould i Charles Darwin, entre d’altres. A més, dóna dades rellevants relacionades amb les seves obres i trajectòria.

A partir d’aquest títol, Agustí vol deixar clar que la ciència s’interessa cada vegada més per l’origen de l’ésser humà i que segueix investigant per saber més sobre les seves capacitats.

L’autor d’aquesta obra, el paleontòleg Jordi Agustí, va ser director de l’Institut de Paleontologia Miquel Crusafont durant 1985-2005 i des d’aleshores és professor d’investigació a l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social. Té publicats més de 250 treballs en revistes científiques nacionals i estrangeres, és membre de la RACAB des del 1999 i ha rebut reconeixements prestigiosos, com ara la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic de la Generalitat de Catalunya (1999) i el Premi de Literatura Científica de la Fundació Catalana per a la Recerca (2002).