Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCiències naturals Sabies que la desigualtat pot deixar marques genètiques?

Sabies que la desigualtat pot deixar marques genètiques?

12 gener 2023

Acaba de sortir del forn el nou llibre de Carles Lalueza Fox, director del Museu i investigador de l’Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona “Desigualdad. Una historia genética”, de l’Editorial Crítica, on l’autor ens ofereix una visió totalment nova d’aquest tema en examinar les empremtes genètiques deixades per la desigualtat en els humans al llarg de la seva història.

Portada del llibre "Desigualdad. Una historia genética", de Carles Lalueza Fox. Editorial Critica

Portada del llibre “Desigualdad. Una historia genética”, de Carles Lalueza Fox. Editorial Critica

Gràcies a les noves tecnologies de seqüenciació de l’ADN, Carles Lalueza ens descriu una sèrie d’estudis genètics, que revelen repetits episodis de desigualtat a les societats antigues: poderosos sobre pobres, homes sobre dones i poblacions tecnològicament avançades sobre societats tradicionals.

Per a més informació sobre el llibre podeu entrar en aquest enllaç.