Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Presentació internacional de l’Atles dels Ocells Nidificants d’Europa 2

Presentació internacional de l’Atles dels Ocells Nidificants d’Europa 2

19 novembre 2020

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona serà la seu des d’on es farà la presentació internacional de l’Atles dels Ocells Nidificants d’Europa 2 el proper 3 de desembre.

Aquest segon atles dels Ocells Nidificants d’Europa és un dels majors projectes ornitològics mai realitzats. Cobreix el període 2013-2017 amb més de 10.000.000 km2 de 50 països i aporta informació sobre la distribució, densitats i canvis en les poblacions des de 1980. Es tracta d’un projecte impulsat per l’European Bird Census Council, associació internacional que aplega museus i associacions ornitològiques de tots els països d’Europa. Ara, aquest nou atles es troba sota el projecte EBBA2. Podeu consultar tota la informació del projecte a www.ebba2.info .

L’Institut Català d’Ornitologia, associació que té la seva seu social al Museu, és una de les dues entitats que, juntament amb la Societat Ornitològica Txeca, ha coordinat el projecte.

Presentació internacional

3 de desembre de 16:00 a 17:30

Es presentarà l’Atles i es celebrarà la seva publicació fent especial èmfasi en Barcelona, ​​Sempach i Praga, les tres localitats des de les quals s’ha coordinat l’Atles. L’acte serà en anglès i s’emetrà en directe des del Museu de Ciències Naturals de Barcelona a través de YouTube: youtu.be/lme2TBqoIEw. El moderarà Carles Carboneres i comptarà amb intervencions dels membres de l’equip de coordinació europeu, coordinadors nacionals, Fundació MAVA, BirdLife International, Comissió Europea, Lynx Edicions i Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Presentació a Catalunya

4 de desembre de 18:00 a 19:30

Presentació de l’Atles i celebració de la seva publicació des d’una perspectiva més local. Aquest acte serà en català i s’emetrà en directe des del Zoo de Barcelona a través de YouTube: youtu.be/ZzyKm3mkylk. Estarà moderat per la periodista Evelyn Segura i intervindran les persones que han fet possible el projecte des de Catalunya, molt especialment des de l’Institut Català d’Ornitologia, però també des del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, el CREAF i Lynx edicions. També es comptarà amb la participació de les institucions que han recolzat des de Catalunya (Fundació Zoo, Museu de Ciències Naturals i Generalitat) i no faltaran, tampoc, les connexions internacionals.

Si voleu conèixer més detalls del projecte us animem a assistir també al Taller internacional sobre l’Atles que s’emetrà en directe el dia 3 de desembre de 10:00 a 14:00 també des de YouTube: youtu.be/Al9_LzJxhQ0 (vegeu més informació aquí).