Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El Museu acull el lliurament dels Premis del VI Concurs Bioimatges 2017

El Museu acull el lliurament dels Premis del VI Concurs Bioimatges 2017

19 febrer 2018

El dissabte 17 de febrerr el Museu va acollir l’acte del lliurament dels premis Bioimatges, organitzat pel Col·legi de Biòlegs de Catalunya i que enguany han arribat a la seva sisena edició.  amb l’assistència d’ Anna Omedes, directora del Museu; Ramon Jordana i de Simon , degà del CBC, Ignasi Cebrian president de la Comissió de Biòlegs Docents del CBC, i Rosa Maria Artigal i Valls, Directora General d’ESO i Batxillerat. L’acte va ser conduït per Jordi Serrallonga,  arqueòleg , naturalista, productor científic i guia d’expedicions.

La primera i principal finalitat del concurs ha estat realçar visualment els valors del món biològic. En aquesta edició han participar 426 fotografies de natura, repartides en cinc categories: alumnes de primària de cicle mitjà i superior, alumnes d’ESO, alumnes de batxillerat i cicles formatius, professorat i altres ciutadans i biòlegs col·legiats i estudiants pre-col·legiats. En aquesta edició a més, hi ha hagut dos premis especials:  un de Fotografia subaquàtica” i altre de Microfotografia i fotografia de recerca, que seran transversals. És a dir que totes les fotografies presentades  a les diferents categories podran concursar també en aquestes dues seccions. L’objectiu principal d’aquestes secció és que hi hagi una participació més nombrosa d’aquest tipus d’imatges que reflecteixi la vida subaquàtica i la vida microscòpica i fomentar entre l’alumnat i el professorat que fotografien amb aquest tipus de tècniques. El diari Ara va atorgar, a més, un premi per a fotografies que aporten una mirada fotoperiodística i amb valor documental.

El Museu també ha format part del jurat d’aquest concurs amb la participació de Lina Ubero, cap de Programes Públics del Museu. La resta de components del jurat han estat membres de la Societat Catalana de Fotògrafs de la Natura, del Col·legi de Biòlegs de Catalunya, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, de l’Associació de Biòlegs Glocals, de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, de la Societat Catalana de Biologia, del diari Ara, de la Universitat Catalana d’Estiu de Ciències de la Natura i de SubMón.

Les fotografies guanyadores poder consultar-se a través de l’enllaç: http://bioimatges.cbiolegs.cat/