Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral Museu i Territori: 10 veus del Barri

Museu i Territori: 10 veus del Barri

14 juny 2021

Museu i territori: els veïns i veïnes opinen 10 anys després de l’arribada del Museu al Fòrum

“No pensàvem que farien un Museu aquí, per nosaltres va ser una sorpresa molt feliç veure que s’estaven fent coses al barri” comenta Dori Escobar, veïna del Fòrum i membre de l’Associació de Dones Ambar Prim. La Dori és una de les 10 veus que participen en el vídeo Museu i territori que s’estrena el proper divendres 18 de juny a les 18 h pel canal YouTube del Museu on els veïns i veïnes dels barris propers expliquen què ha suposat per a ells l’arribada del Museu al Fòrum. Junt amb la Dori, participen en el vídeo, entre d’altres, membres d’entitats com l’Associació de Veïns de El Besòs i el Maresme, de l’Assamblea de Joves del Besòs, de l’Institut-escola de la Mina o veïnes com la Laura una nena de 8 anys fan incondicional del Museu. Aquest vídeo és la quarta sorpresa de les 10 que el Museu té preparades i desvetlla mes a mes per celebrar el desè aniversari de la seva arribada al parc del Fòrum.

El 27 de març del 2011, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona obria una nova seu al Fòrum, el primer gran equipament cultural públic en ubicar-se en el districte de Sant Martí i, concretament, en el barri de El Besòs i el Maresme. Des del primer moment Museu va obrir-se als veïns i veïnes amb l’objectiu que poguessin fer-se seu l’equipament no només com a Museu sinó també com a espai públic al servei de diferents usos com a ciutadans.  Al llarg d’aquesta dècada, el Museu ha desenvolupat diversos projectes de proximitat  amb les entitats i escoles del districte entre els quals destaquen: La Nit dels Museus, el Consell d’Infants i el projecte educatiu  Connectem amb:

• La nit dels Museus, Cultura km0 – les instal·lacions de la seu del Museu esdevenen per una nit en espai de creació i festa on els col·lectius artístics i culturals del districte en són els  protagonistes i estrenen els seus espectacles.
  • Consell d’infants – està format per 16 nens i nenes de cinquè i sisè de primària de dues escoles del districte. És un òrgan de participació real que permet als nens i nenes del territori fer sentir les seves opinions, idees i suggerències en relació amb les activitats del Museu, la programació o les instal·lacions

Connectem amb… És una programa estable de col·laboració amb les escoles del districte on a partir d’una exposició temporal del Museu  els alumnes fan un treball de descoberta del barri.

Reallitzat per Dídac Roger i Homs de Kineina audiovisuals

Es podrà veure a: