Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Monstres de veritat amenacen el planeta

Monstres de veritat amenacen el planeta

22 abril 2021

Aquest mes d’abril des del Centre de Documentació us recomanen:

Rhode, Marie G. Monstres de veritat amenacen el planeta. Barcelona: Zahorí Books, 2019. 53 p. ISBN 978-84-17374-44-0

Els monstres que surten en aquest llibre existeixen de debò, l’únic que tenen d’inventat és el nom: Guirigall, Txapapot, Degradataure, i així fins a 22!

Tots representen una amenaça per al planeta i per al benestar i la seguretat de les persones, per això fan tanta por. Cada un ens explica en primera persona en què consisteix la seva feina, què els alimenta i els enforteix i quines accions nostres els debilitarien fins a posar en perill la seva existència: fer servir el transport públic, apagar els llums que no necessitem, no llençar les tovalloletes humides al vàter o separar i reciclar les escombraries.

Completa el llibre un mapa amb els hàbitats mundials de cada monstre, un glossari dels desastres ecològics que personifiquen els protagonistes i un resum amb símbols de les accions que els originen les que els combaten.

Aquesta ressenya apareix el Dia Internacional de la Terra (#DiadelaTerra), és la nostra modesta aportació a la commemoració d’aquesta efemèride. I que sigui la vigília de Sant Jordi ens ajudarà a triar el llibre que regalarem a la nostra mainada.