Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau Lliurament del premi Joan Oró de divulgació científica al Museu Blau

Lliurament del premi Joan Oró de divulgació científica al Museu Blau

3 novembre 2015

L’Associació Catalana de Comunicació Científica lliurarà el premi Joan Oró a la divulgació de la recerca científica, que enguany celebra la seva IX edició, i celebrarà un sopar al qual es convida a tots els socis i sòcies.

El 1990 naixia l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) i ara que han passat 25 anys, convoca als seus socis i sòcies, així com a totes les persones interessades en la comunicació científica, a assistir a la celebració de les seves noces de plata. L’acte tindrà lloc el dijous 5 de novembre al Museu Blau a partir de les 19h.

L’esdeveniment serà presidit per Cristina Ribas, presidenta de l’ACCC i Anna Omedes, sòcia de l’ACCC i directora del Museu Blau, i Raül Toran, vicepresident de l’associació. L’acte l’obrirà Daniel Arbós -periodista científic col·laborador del diari ARA, locutor del programa de ràdio de divulgació científica Pa ciència, la nostra i membre de l’equip de comunicació de l’Institut Català d’Oncologia- reflexionant sobre comunicació científica sota el títol La divulgació científica i jo: una història de fama, diners, glamour, licor de crema catalana i roses…. o no . A continuació, es lliurarà el guardó al guanyador de la IX edició del Premi Joan Oró a la divulgació de la recerca científica i s’oferirà un sopar de peu dret als assistents, que serà gratuït per als socis i sòcies de l’ACCC i de 15 euros per a les persones no associades. L’acte té previst acabar al voltant de les 21h.

L’ACCC vol convidar a tots els seus socis i sòcies que puguin assistir a l’esdeveniment per celebrar tots plegats aquesta efemèride. En cas de voler-hi participar cal escriure un correu abans del 3 de novembre a secretaria-tecnica@accc.cat amb l’assumpte “25è aniversari“.

Premi Joan Oró

La 9a edició del premi de divulgació de la recerca que impulsa l’ACCC amb el nom del bioquímic i divulgador lleidatà -Joan Oró- lliurarà el seu guardó de 1.000 euros a una de les obres presentades. Aquesta ha de tractar sobre l’activitat investigadora del seu autor qui -com a novetat de la present edició- ha hagut de formar equip amb un periodista per tal d’explicar la seva recerca d’una forma entenedora per a un públic general. Les obres, que havien de presentar-se en català, podien lliurar-se en format article o multimèdia -com ara un àudio, un vídeo o un web, entre d’altres. Trobareu més informació sobre el premi i sobre edicions anteriors en aquesta secció del web de l’ACCC.