Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Les chimpanzés des monts de la lune

Les chimpanzés des monts de la lune

7 gener 2020

Les companyes del Centre de Documentació us recomanen la lectura d’aquest llibre:

Krief, Sabrina; Krief, Jean-Michel. “Les chimpanzés des monts de la lune”. Paris: Muséum National d’Histoire Naturelle, Belin, 2014. 263 p. ISBN 978-2-7011-8308-4.

Portada del llibre "KriePortada del llibre: “Les chimpanzés des monts de la lune”, amb un xinpanzé a la selva

Imagineu-vos al mig del bosc tropical, a menys de deu metres de distància dels ximpanzés salvatges, envoltats per una multiplicitat de sons gairebé indistingibles, observant des de prop cadascun dels matisos del comportament d’aquests homínids, amb els quals compartim indiscutiblement tants aspectes…

La Sabrina, veterinària primatòloga del Museu Nacional d’Història Natural de Paris, i Jean-Michel Krief, fotògraf professional han tingut l’oportunitat de viure durant més de quinze anys amb els ximpanzés, de recopilar informació valuosa sobre el seu estil de vida, les seves malalties i especialment, sobre l’instint de protecció a escala de grup.

Cadascuna de les vivències han estat immortalitzades i presentades en aquesta recopilació fotogràfica excepcional que et captiva des del primer instant. Visualment, es tracta d’una obra que mostra amb profunditat la convivència de l’espècie amb els conflictes de l’entorn, molts d’ells causats pel seu successor, l’espècie humana.