Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes La vida amorosa dels animals

La vida amorosa dels animals

14 maig 2019

Les companyes del Centre de Documentació us volen recomanar la lectura d’aquest llibre:

GATHEN, KATHARINA ; KUHL, ANKE. La vida amorosa dels animals. Barcelona: Takatuka, 2018. 143 p. : il.col. ISBN 978-84-17383-22-0

Sabem que els éssers vius es reprodueixen per perpetuar l’espècie, i molts afirmaríem que ho sabem gairebé tot, si més no, de la reproducció dels mamífers. Però llegint aquest llibre, us assegurem que descobrireu coses sorprenents sobre la sexualitat dels animals, com ara que hi ha espècies que ho fan només per plaer, per millorar les relacions de grup o a canvi de menjar o protecció i que l’homosexualitat i la masturbació estan a l’ordre del dia.

Els primers capítols ens parlen de l’art de la seducció a través dels colors, les olors i les diferents habilitats que propicien que un individu s’interessi per un altre. Els següents ens expliquen les maneres més variades d’aparellament (de les més harmonioses a les més tràgiques), la freqüència i la durada, les diferents formes i mides de penis i vagines… El part i la cura de les cries ocupen els darrers capítols.

L’autora, Katharina von der Gathen, és educadors i sexòloga i Anke Kuhl és una de les il·lustradores infantils més premiades d’Alemanya. Anna Soler n’ha fet una magnífica traducció al català.