Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona La tercera edició del Premi Nat distingeix el socioecòleg Ramon Folch

La tercera edició del Premi Nat distingeix el socioecòleg Ramon Folch

16 novembre 2020

• Ramon Folch guanya el Premi Nat i la microbiòloga Lynn Margulis rep, a títol pòstum, la Menció d’Honor NAT.
  • El Premi Nat  és una distinció honorífica que premia persones o institucions que han aportat una nova mirada a la divulgació de les ciències naturals.

Dimecres 25 de novembre a les 18,30h tindrà lloc l’acte de lliurament del Premi Nat que enguany serà virtual i es podrà  seguir a l’enllaç: museuciencies.cat/preminat. Intervindran en l’acte, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i la directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Anna Omedes. El guanyador, Ramon Folch,  impartirà la conferencia: Difondre coneixement més que divulgar curiositats.

Guardonats amb el Premi Nat i Menció d’Honor 2020

Premi Nat

Ramon Folch, per la seva tasca de recerca, divulgació i defensa de la biodiversitat i el medi ambient a casa nostra i en l’àmbit internacional, per la creació d’eines científiques i educatives innovadores al servei de naturalistes i ecòlegs, i per l’impacte que la seva labor ha tingut en molts àmbits professionals i en la sensibilització de la societat envers la natura.

Menció d’Honor

Lynn Margulis, biòloga, pensadora, per les seves aportacions en el camp de la biologia evolutiva, les quals van sacsejar la interpretació que es feia del món viu en formular una teoria que situava la simbiosi i la cooperació com a motors clau de l’evolució, així com per la gran tasca que va desenvolupar en l’àmbit pedagògic i en el divulgatiu.

Jurat

El Jurat del Premi Nat està format per:

• Dacha Atienza, cap de recerca i col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Mara Dierssen, directora de recerca del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.
  • Martí Domínguez, director de la revista Mètode i escriptor
  • Xavier Duran,  periodista de TV3 i escriptor
  • Teresa Garnatje, directora de l’Institut Botànic de Barcelona
  • Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona