Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Guia de punts d’interès geològic de Catalunya

Guia de punts d’interès geològic de Catalunya

22 setembre 2020

Les companyes del Centre de Documentació us recomanen la lectura d’aquest llibre:

Correig, Teresa M.; Nogués, J. M. “Guia de punts d’interès geològic de Catalunya”. Valls: Cossetània Edicions, 2020. 174 p. ISBN 9788490349106

En aquesta època en què a totes en ve molt de gust gaudir de la natura sense allunyar-nos massa de casa, ens sembla oportú recomanar aquest llibre, aparegut recentment.

Cada punt d’interès geològic (Sant Miguel del Fai, Montjuïc, Montserrat, serres del Cadí i de Collserola, Massís del Garraf, mines de carbó de Fígols, per citar-ne alguns dels 42 descrits) té la seva fitxa on s’indica la ubicació, el context i l’origen de la formació geològica, els materials que s’hi troben…

En la introducció es donen unes nocions generals per comprendre la geologia de Catalunya i els annexos consisteixen en un vocabulari succint, una taula dels aspectes geològics observables en cada indret, una llista dels indrets que disposen de centres d’interpretació i la bibliografia recomanada. Tot plegat acompanyat de fotografies, dibuixos i esquemes, i en un llenguatge prou assequible per al lector no expert.

Els dos autors són geòlegs amb un llarg recorregut professional dedicat a l’ensenyament.