Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEstrena't al Museu Escola de Músics i JPC , quan la música uneix

Escola de Músics i JPC , quan la música uneix

17 maig 2018

Continuem presentant-vos els protagonistes de la propera nit dels museus que tindrà lloc dissabte 19 de maig: l’Escola de Músics i JPC.

La Irene Andreu treballa a l’Escola de Músics i JPC com a professora de música. Juntament amb l’Ajuntament, té un projecte al barri del Besòs per instruir als nens i nenes de les escoles per tal de formar corals, amb els objectius de potenciar la cohesió dels nens i nenes mitjançant la música, fer-los treballar en equip perquè s’adonin que tots som necessaris, construir cançons tots junts i fomentar el català perquè s’atreveixin a parlar-lo. La Irene treballa amb alumnes des de 1r de primària fins a 4t de la ESO a les següents escoles i instituts: escola Concepció Arenal, escola Prim, Eduard Marquina, Sagrat Cor, Sant Gabriel, Santa Maria dels Apòstols, l’Institut del Besòs, l’Institut Rambla Prim.

Ens comenta que és un treball que porta molta feina perquè cada any són nois i noies nous. Això fa que, any rere any, hagi de fer-se’ls seus i motivar-los a través de la música i el joc. Tot i així, ho fa de gust quan veu el resultat i la resposta dels nens i nenes. Comencen amb reticències però, de mica en mica, quan veuen que s’ho passen molt bé, que tenen l’oportunitat de cantar a l’Auditori del Fòrum, al Museu de les Ciències Naturals de Barcelona, al Palau de la Música… s’il·lusionen i comencen a assajar de tot cor.

Quan la Irene passeja pels carrers del barri del Besòs és impossible que ningú no la pari per saludar. Molts nenes i nenes comencen a cantar-li les cançons que, anys enrere, van treballar amb el seu grup de coral. Això és molt gratificant per a ella. Ens diu que quan està a classe no se n’adona però que realment, és una cosa que els estudiants s’emporten per ells i que en algun trosset del seu cor se’ls hi queda. Una altre dificultat és que, de vegades, tot i que els nens i nenes estiguin motivats per anar als concerts, els pares no els porten a cantar però sempre queda el treball que es fa a classe amb els companys.

Aquest any estan engegant el projecte del Besòs Band. Aquest ja està funcionant fa 10 anys al Raval amb molt d’èxit, amb la Raval’s Band. Es tracta que gent que visqui, treballi o tingui un vincle amb el barri i que tingui ganes o toqui un instrument, formin una banda per tocar música tots plegats. Dóna igual l’edat que tinguin.

Si esteu interessats, veniu a fer un tastet a la Nit dels Museus el proper 19 de maig al Museu de Ciències Naturals al Parc del Fòrum.