Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic Els resultats del projecte “Connectem amb el… Jardí Botànic” estan de gira !

Els resultats del projecte “Connectem amb el… Jardí Botànic” estan de gira !

4 octubre 2019

Durant el curs 2018-2019 el projecte de proximitat Connectem amb.. es va centrar en apropar-se als barris de muntanya que envolten el Jardí Botànic de Barcelona, a Montjuïc.

El punt de partida del “Connectem amb…” sempre ha estat una exposició. Al Jardí es troba l’exposició més gran que puguem imaginar, el propi Jardí amb les 8 regions de climes mediterranis d’arreu del món, l’herbari, els vivers, el banc de llavors i els bonsais.  Al “Connectem amb…” es treballa amb una disciplina diferent de les ciències naturals que, de forma transversal, lliga l’exposició de la qual es parteix amb el repte que es proposa a les escoles.

Plafons itineraris exposats al Cap del Doctor Ribas

Al Jardí es va iniciar aquest projecte proposant als i les alumnes de l’INS Montjuïc, l’INS del XXV Olimpíada així com l’escola Anna Ravell, descobrir la muntanya que els uneix, tot creant itineraris interpretatius que connecten les seves escoles amb el Jardí Botànic. Es  va treballar l’orientació, la cartografia, la història, l’esport, la natura, entre altres aspectes, en l’àmbit territorial de Montjuïc.

El fantàstic resultat es va traduir en 8 itineraris que van plasmar ens un plafons que han estat exposats sis mesos al vestíbul del Jardí Botànic.

Donat el valor que té el treball fet per les i els alumnes d’aquests centres, des del Museu es va pensar que seria interessant fer arribar la seva feina a les veïnes i veïns del Poble Sec, La Marina i La Font de la Guatlla, i així animar-los a caminar per la muntanya i a visitar el Jardí.

Des de fa dues setmanes aquests itineraris s’exposen a diferents equipaments de Sants-Montjuïc.

Agenda:

• Cap del Doctor Carles Ribas, fins el dia 4 de novembre
  • Centre Cívic Font de la Guatlla del 5 de novembre al 2 de desembre
  • Biblioteca Francesc Boix, del 3 de desembre fins 7 de gener de 2020
  • Centre Cívic El Sortidor, dates per confirmar.

Més informació:

Segueix els itineraris amb Google Maps: