Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic Els caducs de la col·lecció de Bonsai

Els caducs de la col·lecció de Bonsai

8 gener 2016

Aquest hivern a l´exposició permanent de bonsai es mostren els arbres caducs, ja que és un bon moment  per veure les seves estructures, les bases, els troncs amb les seves meravelloses  escorces  modelades pel temps, les branques primàries, secundàries, terciàries, etc. Arbres que tenen molts anys de treball, uns exemplars únics.

Entre aquests caducs de la col·lecció de bonsai  es poden veure: oms europeus (exemplars sols o formant boscos), oms asiàtics, zelcoves amb les seves velles escorces, aurons japonesos, boscos de ginkgos, pomeres silvestres amb els seus fruits penjant de les branques  i molts altres.

Podreu gaudir d´aquests exemplars i veure tota la feina que es fa durant l´any: deixar-los créixer a la primavera i podar-los a dues fulles més tard, donar-los de menjar, eliminar les fulles  més  grosses i les exteriors per a que arribi la llum del sol al seu interior i no assequi branques, la poda de les gemes  de les puntes de les branques per repartir el vigor de l’arbre… Ara és el moment del descans dels arbres i la seva preparació per a la brotació primaveral.

Aprofiteu aquests dies per gaudir de la majestuositat dels arbres caducs i de la seva serenor, dins l’entorn del Jardí Botànic de Barcelona.

Juanjo Pardo