Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El Museu rep la distinció d’institució centenària

El Museu rep la distinció d’institució centenària

9 febrer 2023

El Museu va rebre ahir conjuntament amb 97 entitats i institucions més, de la mà d’Ada Colau, alcaldessa de Barcelona la distinció d’entitats i institucions centenàries  de l’any 2022, en un acte celebrat al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. És la primera edició de la concessió d’aquesta distinció que a partir d’ara s’atorgarà anualment.

Representants de les institucions centenàries guardonades

Les distincions per a entitats i institucions centenàries reconeixen la trajectòria d’aquelles entitats que tinguin 100 anys o més i una acreditada trajectòria vinculada amb Barcelona. Es tracta d’una nova distinció prevista en la modificació del Reglament d’honors i distincions aprovada per unanimitat pel Plenari del mes de març de 2022.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) és una institució amb més de 140 anys de trajectòria. La seva història es remunta a la fi del segle XIX i parteix del llegat de les col·leccions del naturalista Francesc Martorell i Peña a la ciutat, que constitueixen la base del que va ser el primer museu públic de Barcelona. Vegeu més informació sobre la seva història aquí.

Podeu consultar el llistat de les 97 entitats en aquest enllaç.