Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau El Museu es suma al Dia Internacional dels Museus i Centres de Ciència #ISCSMD

El Museu es suma al Dia Internacional dels Museus i Centres de Ciència #ISCSMD

7 novembre 2016

El proper 10 de novembre se celebra a tot el món el  Dia Internacional dels Museus i Centres de Ciències (ISCSMD). El Museu de Ciències Naturals de Barcelona, membre d’ICOM, se suma a aquesta celebració oferint una jornada de portes obertes a l’exposició Planeta Vida del Museu Blau i al Jardí Botànic.

L’objectiu del Dia Internacional dels Museus i Centres de Ciències (ISCSMD) es basa en el lema de la UNESCO, “Ciència per a la pau i el desenvolupament”, i consisteix a demostrar la implicació i la repercussió del camp desenvolupat pels centres i museus de ciències, els quals aborden de manera proactiva la sostenibilitat mundial, entre un públic cada vegada més divers. Els resultats dels esdeveniments i els debats celebrats aquest dia es presentaran a la Cimera Mundial de Centres de Ciència 2017 a Tòquio.

Aquesta celebració és un esforç de col·laboració conjunta entre l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO), el Consell Internacional de Museus (ICOM), l’Associació de centres de Ciència i Tecnologia (ASTC) i cinc importants xarxes de centres i museus de ciències de tot el món.

Els centres i museus de ciències de tot el món participen en el ISCSMD a través d’esdeveniments o programes que contribueixen als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) declarats per les Nacions Unides.

El 10 de novembre la UNESCO organitza una conferència a París en la qual, al llarg de diverses sessions que inciten a la reflexió, s’analitzaran les millors pràctiques de participació pública en la ciència de la sostenibilitat. A més, en col·laboració amb Globe Observer s’està organitzant un experiment científic amb ciutadans de tot el món en el qual participaran milers de persones.

Més informació: 10 de noviembre de 2016: Día Internacional de los Museos y Centros de Ciencias

Seguiu l’etiqueta #ISCSMD per descobrir que fan els museus i centres de ciència de tot el món durant la jornada.