Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau El Museu Blau acull el lliurament dels Premis del V Concurs Bioimatges 2015

El Museu Blau acull el lliurament dels Premis del V Concurs Bioimatges 2015

26 gener 2016

El dissabte 23 de gener el Museu Blau va acollir l’acte del lliurament dels premis Bioimatges, organitzat pel Col·legi de Biòlegs de Catalunya i que enguany han arribat a la seva cinquena edició.  amb l’assistència d’ Anna Omedes, directora del Museu; Emili Fadurdo , degà del CBC, Pilar Carasa cap del servei d’innovació i formació de l’Educació Secundària, Albert Masó , biòleg fotògraf de Natura i I gnasi Cebrian president de la Comissió de Biòlegs Docents del CBC . L’acte va ser conduït per Jordi Serrallonga,  arqueòleg , naturalista, productor científic i guia d’expedicions i per Jordi Carreras membre de la Junta del CBC.

La primera i principal finalitat del concurs ha estat realçar visualment els valors del món biològic. En aquesta edició han participar 1.542 fotografies de natura, repartides en cinc categories: alumnes de primària de cicle mitjà i superior, alumnes d’ESO, alumnes de batxillerat i cicles formatius, professorat i altres ciutadans i biòlegs col·legiats. El diari Ara va atorgar, a més, un premi i un accèssit per a fotografies que aporten una mirada foto periodística amb valor documental.

El Museu també ha format part del jurat d’aquest concurs amb la participació de Lina Ubero, cap de Programes Públics del Museu. La resta de components van ser Albert Masó, membre de la Societat Catalana de Fotògrafs de la Natura, Eduard Martorell i Mercè Serra, per part del Col·legi de Biòlegs de Catalunya; Fina Guitard, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; Ignasi Cebrián de l’Associació de Biòlegs Glocals; Lina Ubero, del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Raül Toran, membre de l’Associació Catalana de Comunicació Científica; Rosa Pérez, de la Societat Catalana de Biologia, i Xavier Bertral, del diari Ara.

Les fotografies guanyadores poder consultar-se a través de l’enllaç: http://bioimatges.cbiolegs.cat/

Vídeo d’una selecció de fotografies del concurs Bioimatges 2015:

Més informació:

Fotografies premiades i el lliurament de premis Bioimatges 2015 (format pdf),