Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic El Jardí Botànic de Barcelona celebra el seu 25è aniversari amb una gran festa

El Jardí Botànic de Barcelona celebra el seu 25è aniversari amb una gran festa

12 abril 2024

Diumenge 21 d’abril el Jardí Botànic de Barcelona (JBB) celebra el seu 25è aniversari amb una gran festa que durarà 10 hores (de 10 a 20h).  Es tracta d’una celebració gratuïta per a tots els públics amb música en directe, espectacles de circ, catifes de flors participatives, espectacle de carrer amb unes girafes espectaculars, jocs de pistes, contacontes, monòlegs plens d’humor, jocs de fusta gegants, tallers, visites guiades  i  foodtucks per reposar forces i seguir amb la festa botànica de la ciutat de Barcelona.

A més, per fomentar la participació ciutadana, es posarà a l’abast un servei de bus llançadora gratuït entre la plaça d’Espanya i les taquilles del Jardí Botànic. Una manera fàcil, accessible i sostenible de gaudir i de la festa. El primer servei s’oferirà a les 10 h, a l’avinguda de Maria Cristina (a tocar de les Torres Venecianes) i el darrer a les 20.30 h, al carrer Doctor Font i Quer, a l’alçada de les taquilles del Jardí.

Consulta tota la programació en aquest enllaç.

Un quart de segle difonent les mediterrànies de tot el món sense sortir de Barcelona

Situat  a Montjuïc, entre el Castell i l’Estadi Olímpic,  el Jardí Botànic de Barcelona va obrir les portes el 18 d’abril de 1999 amb una idea simple: reunir a Barcelona les plantes que s’han adaptat arreu del món a viure en les cinc regions del planeta que tenen condicions de clima mediterrani. A més de la conca Mediterrània, aquestes regions  es troben a  Austràlia, Sud-àfrica, Xile i Califòrnia.

Dues dècades i un lustre després, el Jardí Botànic de Barcelona mostra més de 20.000 plantes de 2.000 espècies de flora mediterrània distribuïdes segons les seva procedència geogràfica i d’acord amb el paisatge que formen a la natura. És així com, en només 14 hectàrees és possible fer un passeig per quatre continents en un escenari privilegiat per les vistes al delta del Llobregat, l’àrea metropolitana, l’anella Olímpica i la serra de Collserola.

El Jardí també conserva una col·lecció de bonsais d’espècies mediterrànies i disposa d’un  Banc de Llavors, un instrument fonamental per a la conservació de la biodiversitat vegetal de Catalunya.

La vegetació mediterrània està considerada com una de les més riques en diversitat d’espècies però actualment està fortament amenaçada per culpa de l’acció humana. Per aquest motiu, el Jardí té dos objectius principals: contribuir a la preservació de les espècies vegetals per al futur i fer-ne divulgació per sensibilitzar els ciutadans.