Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEstrena't al Museu Dones amb empenta a la Nit dels Museus: Associació de Dones Ambar Prim

Dones amb empenta a la Nit dels Museus: Associació de Dones Ambar Prim

17 maig 2018

El proper dissabte 19 de maig a la Nit dels Museus les Dones també són protagonistes

L’Associació de Dones Ambar Prim participarà a La Nit dels Museus  el proper 19 de maig, recitant poesia i fent una demostració de ioga. Aquesta associació va néixer fa 25 anys. Durant dos anys es van organitzar com a grup de dones que oferien tallers als serveis socials del Besòs i el Maresme. “Ens van oferir formar una Associació i la vam formar només de dones perquè prenguéssim les decisions les dones. Aquí al barri hi havia molts llocs per anar però les decisions sempre les prenien els homes”- ens explica la Loli, representant de les dones d’Ambar Prim. A través del pla comunitari, es va decidir crear gegants i els van posar en contacte amb el Germà Maurici, que és l’actual president del centre cívic del Besós i qui va fer la geganta Maresme i el gegant Besós. Les dones d’Ambar Prim van fer la roba dels gegants.  “Van ser uns mesos molt durs de treball però el resultat final va ser molt bo”.

Associació Dones Ambar Prim

L’entorn on està situada l’associació no ha canviat pràcticament en 25 anys. És un espai del districte que el comparteixen amb d’altres associacions. “Han arreglat els carrers però la situació no ha canviat. Estem al que anomenen el Besós profund, que és una mica dur de viure perquè és un camí cap a la mina. Nosaltres estem molt a gust perquè sempre hem treballat allà i els veïns i veïnes ens han acollit bé”- ens explica la Loli amb un gust agredolç.

Actualment, les dones d’Ambar Prim ofereixen tallers de gimnàstica i ceràmica al Centre Cívic del Besós. Al carrer Catània, fan tallers de patronatge i confecció, ioga, bolillos (puntes de coixí), patchwork, pintura, arts aplicades, teatre, sardanes. A mé,s fan sortides culturals i menjars comunitaris on es fan vincles amb els assistents que venen de moltes cultures i no només de la zona del Besós i el Maresme.

Han format una comissió amb quatre entitats: dones del foment, la televisió del clot, història i gènere i Ambar Prim. Tots plegats fan projectes de conscienciació social. “Portem 1 any i mig lluitant perquè hi ha només quatre carrers al barri amb nom de dóna. Estem treballant perquè a una plaça que tot just acaben d’arreglar, li donin el nom de Dolors Canals i Fornells. L’altre dia ens van trucar per dir-nos que ens ho havien concedit i estem molt orgulloses. També hem fet un projecte que es diu 11 dones afusellades al camp de la bota”.

Si les voleu conèixer veniu el proper dissabte 19 de maig al Museu durant la celebració de la Nit dels Museus.