Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Dia Mundial del Medi Ambient, generació i restauració dels ecosistemes

Dia Mundial del Medi Ambient, generació i restauració dels ecosistemes

4 juny 2021

El 5 de juny se celebra a tot el món el Dia Mundial del Medi Ambient. Enguany es fa una crida a l’acció immediata per a la generació i restauració dels ecosistemes.

En aquest sentit, també es fa el llançament oficial del moviment mundial “Dècada de les Nacions Unides per la Restauració dels Ecosistemes” (UN Decade on Ecosystem Restoration 2021-2030) una crida a tothom per tal de fomentar des de les institucions i a la participació ciutadana per ajudar a la restauració dels ecosistemes a 10 anys vista.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Jardí Botànic se sumen a aquesta crida, tal com han fet centenars d’institucions a tot el món, per tal de promoure accions per ajudar a recuperar i sanar el nostre Planeta, perquè ara és urgent, més que mai, la restauració dels ecosistemes malmesos. Com ambaixadors i perquè forma part de la nostra missió la de generar i compartir coneixement sobre la diversitat i l’evolució del món natural, amb el propòsit de contribuir a conservar-lo i de crear una societat més informada, connectada i responsable amb la natura. Amb la preservació de les nostres col·leccions, les nostres exposicions, amb els nostres programes de recerca, educació i conservació i les nostres activitats per tots els públics.

L’any passat el Museu i el Jardí ja es van unir a la Coalició Mundial per la Diversitat (United for Biodiversity). Aquesta coalició anima els centre de recerca nacionals com els Museus de Ciències Naturals, Jardins Botànics, Zoos, Aquàriums o parcs, entre d’altres, a mobilitzar-se per fer sentir la seva veu sobre la crisi de la natura i l’alarmant disminució d’espècies. L’objectiu d’aquesta coalició és unir forces per a la Conferència de les Nacions Unides sobre la Biodiversitat (COP15), que tindrà lloc el 2021. Actualment, hi ha més de 250 institucions en 51 països que insten els líders mundials a prendre mesures urgents i ambicioses en la crucial reunió de la CoP 15 de la Convenció de les Nacions Unides sobre la Diversitat Biològica a la Xina aquesta tardor.

Tot i això, la CoP 15 no és el final de la lluita. La propera dècada és el punt d’inflexió per a la natura i per a tots nosaltres. Ara és el moment de l’acció. Per això el Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Jardí Botànic dóna suport al moviment mundial “Dècada de les Nacions Unides per la Restauració dels Ecosistemes” (UN Decade on Ecosystem Restoration 2021-2030) per reforçar el nostre compromís amb la Natura.

Segueix en directe el Dia Mundial del Medi Ambient amb les etiquetes: #WorldEnvironmentDay #GenerationRestoration