Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Dia Internacional dels Museus 2019

Dia Internacional dels Museus 2019

16 maig 2019

El proper dissabte 18 de maig se celebra a tot el món el Dia Internacional dels Museus (DIM) #DIM2019.

Enguany, per a la 41ena. edició el Consell Internacional dels Museus (ICOM) ha proposat el lema ” Els museus com a centres culturals: el futur de la tradició”, amb què es vol reconèixer el rol que desenvolupen els museus com actors actius de les seves comunitats.

Els museus han canviat les seves pràctiques per apropar-se a les comunitats a les quals s’adrecen, sense perdre i preservant les seves missions principals i considerades tradicionals (conservació, exposició, comunicació, recerca). En aquest sentit, els museus treballen per ser més interactius, flexibles, adaptables, més oberts i centrats en els seus públics i en les seves comunitats. Tot això, sense deixar de perdre l’essència del Museu com a santuari de les seves col·leccions, històries, tradicions i llegats, els quals oferiran nous significats per a les generacions futures i una nova rellevància per a un públic contemporani i global cada vegada més divers.

poster del dia mundial dels museus 2019

Amb motiu del DIM2019, gran part dels equipaments museístics catalans organitzen un seguit activitats que tenen lloc el mateix 18 de maig i enguany coincideix també amb la Nit dels Museus, una iniciativa del Consell d’Europa durant la qual diversos museus del país obren les portes més enllà del seu horari habitual i passada la mitjanit amb una extensa programació d’activitats.

Podeu consultar les activitats que organitzen els museus de Catalunya amb motiu del Dia i la Nit dels Museus 2019 en el següent enllaç.

En el marc del #DIM2019 el Museu de Ciències Naturals i el Jardí Botànic ofereixen una jornada de portes obertes que s’allarga amb la Nit dels Museus. Podeu trobar més informació: