Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Dia Internacional dels Museus 2018

Dia Internacional dels Museus 2018

15 maig 2018

El proper divendres 18 de maig se celebra a tot el món el Dia Internacional dels Museus (DIM) #DIM2018.

Enguany, per a la 40a. edició el Consell Internacional dels Museus (ICOM) ha proposat el lema “ Museus hiperconnectats: enfocaments nous, públics nous”. Resulta impossible entendre el paper dels museus sense tenir en compte totes les connexions que aquests estableixen. Són part inherent de les seves comunitats locals, del seu paisatge cultural i del seu entorn natural. La tecnologia permet als museus arribar més enllà de la seva audiència habitual i trobar nous públics amb l’adopció d’enfocaments diferents respecte a les seves col·leccions: pot ser a través de la digitalització de les seves col·leccions, afegint elements multimèdia a l’exposició o amb una cosa tan senzilla com un hashtag perquè els visitants comparteixin la seva experiència a les xarxes socials.

Però no totes les connexions es poden establir gràcies a la tecnologia. Perquè aquests nous públics s’impliquin i enforteixin aquestes connexions, els museus han de trobar noves maneres d’interpretar i presentar les seves col·leccions.

Amb aques lema aquest any es convida al museus a canviar l’enfocament respecte a les seves col·leccions, explorant totes les connexions que els uneixen a les seves comunitats, al paisatge cultural i al seu entorn natural.

Amb motiu del DIM2018, gran part dels equipaments museístics catalans organitzen un seguit activitats que tenen lloc el mateix 18 de maig i/o en dies anteriors i posteriors a aquesta data, ja sigui en forma d’esdeveniments puntuals com programacions que poden durar tota una jornada o varis dies. Podeu consultar ña seva programació a: http://patrimoni.gencat.cat/ca/dim2018

En el marc del #DIM2018 el Museu de Ciències Naturals, el Jardí Botànic i el Jardí Botànic Històric ofereixen una jornada de portes obertes.