Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEstrena't al Museu Boniques històries dels protagonistes de la Nit dels Museus

Boniques històries dels protagonistes de la Nit dels Museus

14 maig 2019

Volem compartir amb vosaltres les històries dels nostres veïns i veïnes que com en d’altres edicions són els autèntics protagonistes de la Nit dels Museus.

Coneix la història de la Colla Gegantera del barri

La Colla Gegantera està formada per veïns i veïnes del barri que volen reivindicar les tradicions catalanes. És per això que els seus gegants no representen la noblesa ni la reialesa, sinó que es tracta d’una camperola que es diu Maresme i un ferreter que es diu Besòs. A més, com podeu veure pels noms dels gegants, la Colla Gegantera no només vol reivindicar les costums catalanes, també volen representar el barri. Per aquest motiu, els gegants han estat fets amb l’esforç de molta gent.

colla gegantera Besòs Maresma

L’escultor que va fer els gegants es diu Germà Maurici, actual director del Centre Cívic del Besòs. Les dones d’Ambar Prim han fet la roba dels gegants, així com els complements del tomàquet i el martell. Les escoles del barri també hi han participat, creant capgrossos com el drac “chispitas” o tomàquets petits per la Maresma. No obstant això, la gent del barri no només està representada per aquests gegants perquè va ajudar a crear-los, sinó que també hi estan representats tots els nadons i petits, ja que molts nens del barri ja li han donat el seu xumet a la geganta perquè ella els guardi al seu cistell.

Els trets més característics d’aquests gegants són el seu nas gran i rodó i les seves mans que, quan els gegants fan una volta, et toquen i t’animen a ballar amb ells.

La Colla Gegantera ha creat uns gegants propers i de tots els veïns i veïnes del barri. És tan gran el desig dels gegants de la Colla Gegantera de reivindicar el barri del Besòs-Maresme, que el seu drac “chispitas” està format per teles de diferents regions del món que han cedit els veïns i veïnes del barri. D’aquesta manera, el projecte de la Colla Gegantera convida tothom a formar-ne part. T’hi apuntes?

Podreu trobar la Colla Gegantera a: