Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Ask a Curator Day fa 10 anys!

Ask a Curator Day fa 10 anys!

9 setembre 2020

El 2010 es va iniciar la iniciativa Ask a Curator Day a les xarxes socials, en concret a Twitter, aprofitant el gran poder de connexió que oferien i amb l’objectiu de fomentar una interacció directa amb les i els comissaris, conservadores i conservadors de museus de tot el món. Obrir portes a un públic curiós que pogués interrogar els propietaris del patrimoni cultural sobre els objectes que tenen al seu càrrec i què fan amb ells.

Durant aquests 10 anys aquest esdeveniment ha crescut molt, no tan sols en participació de museus i centres culturals, sinó també amb diversitat d’equips i personal dels museus que responien les preguntes: equips de conservadors i conservadores, personal tècnic d’exposicions, d’atenció al públic, d’educació, de biblioteques i centres de documentació, de comunicació, ….

A més a més, ha passat de ser una cosa que només té lloc a Twitter per incloure també Instagram, YouTube i Facebook. Tot això gràcies a la coordinació de Mar Dixon,

El Museu hi participa des de fa 10 anys, i enguany tornem a fer una crida a tothom a que faci preguntes als museus, centres culturals, centres de ciència de tot el món. Així com animar a que aquests centres es sumin a aquest esdeveniment que tindrà lloc el proper 16 de setembre.

Com puc seguir AskaCurator?

La participació es fa a través de les xarxes socials (Twitter, Facebook, Instagram,..), mitjançant l’etiqueta #AskaCurator. Durant tot el dia 16 de setembre, tothom que ho desitgi podrà seguir les preguntes i respostes del personal dels diversos museus i centres culturals participants. Abans d’aquest dia però, es poden preparar i si es vol dirigir les preguntes al compte de les xarxes socials de cada institució participant, sempre amb la referència de l’etiqueta #askacurator i l’àlies d’usuari del museu. D’aquesta manera quedaran centralitzades prèviament totes les preguntes i es podrà fer un seguiment durant el mateix dia 16 de totes les respostes.

Què puc preguntar? A qui?

Es pot preguntar tot allò per al que tinguis curiositat en saber o voler més informació, es pot preguntar directament a un museu, a un conservador o conservadora, tècnincs d’educació, restauració, preparació, de comunicació, d’exposicions, …o fer preguntes genèriques que poden ser contestades per diversos museus: què vol dir ser un conservador/curator?, com decidiu què exposar?, quin és l’objecte més estrany de la teva col·lecció?, quin és el paper dels museus al 2020? quin és el paper dels museus durant la pandèmia de la covid-19?….També es pot dirigir la mateixa pregunta a museus de diferents països per copsar diferents perspectives,…

Ara ja podem començar a conèixer, guaitar i pensar què us agradaria saber dels museus i centres participants. A més a més, també és una molt bona oportunitat perquè els equips tècnics de cada museu entrin en contacte  entre ells.

Pregunta’ns

El Museu de Ciències Naturals ja porta 10 anys participant-hi. El nombre de museus i centres de ciència no és tan elevat com els d’art i humanitats i des d’aqui animem a que s’hi apuntin.

Us convidem també que ens adreceu les vostres preguntes a qualsevol dels següents comptes del museu a tuiter:

• @museuciencies
  • @MCNBzoologia
  • @MCNBgeologia
  • @MCNBeducacio
  • @MCNBbotanica
  • @MCNBBiblioteca

així com als comptes d’Instagram i Facebook del Museu: @museuciencies

Recordeu de fer menció del nom de l’usuari a qui us dirigiu + pregunta + #AskaCurator.

Més informació: Ask a Curator day returns on September 16th 2020, Jim Richardson.