Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Aquest setembre participa a la #Viquiestirada

Aquest setembre participa a la #Viquiestirada

10 setembre 2019

El Museu dóna suport i col·labora en aquesta iniciativa de l’Amical Wikimedia : la #Viquiestirada .

La ‘Viquiestirada’ és un projecte que té per objectiu reduir el número d’esborranys que hi ha a la Viquipèdia. Impulsat per Amical Wikimedia, el projecte pren la forma d’un concurs obert a tothom i que té lloc al llarg de tot l’any 2019 per tal de revertir biaixos i omplir els forats d’aquesta enciclopèdia lliure i col·laborativa.

Tot i que la Viquipèdia va superar la xifra de 600.000 articles disponibles el març de 2019, una quarta part d’aquests són considerats esborranys: es tracta d’entrades amb una extensió de menys de 3.000 caràcters i sense referències bibliogràfiques, cosa que compromet la qualitat i la verificabilitat de l’enciclopèdia. Així doncs, la Viquiestirada cerca fomentar l’ampliació d’articles, tot estirant-los i dotant-los de més extensió i qualitat.

Cada mes, el concurs se centra en una temàtica i es premia la tasca realitzada pels tres voluntaris que aconsegueixen millor puntuació en funció del nombre d’articles editats i la seva categoria -gamma estàndard o gamma extra (els més llegits en altres llengües)-. A més, es preveu la concessió de premis extraordinaris i d’un premi especial a final d’any, en reconeixement del viquipedista que hagi acumulat més punts des del març fins al desembre.

Les temàtiques mensuals del darrer quadrimestre la Viquiestirada seran les següents:

• Setembre. Biociències.
    Octubre. Dret.
    Novembre. Simbologia.
    Desembre. Geografia.

La Viquiestirada de setembre està centrada en ampliar entrades sobre les ciències de la vida. És una categoria que presenta articles extremadament breus i deficients per alguns conceptes clau de la Viquipèdia i que són elementals en aquesta temàtica.

El Museu hi col-labora aquest mes en la seva difusió i en uns premis molt especials: el llibre de Som Natura i un paquet de dues entrades pel museu.

Com que aquest mes ens toca de ben aprop, us convidem a participar-hi !