Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Aquest any també més que mai torna la #MuseumWeek

Aquest any també més que mai torna la #MuseumWeek

6 maig 2020

Un cop més, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona participarà a la #MuseumWeek, una oportunitat d’obrir portes al diàleg, creació conjunta i, en especial, de participació, tant a d’altres museus com als nostres públics.

En l’entorn actual provocat per la pandèmia de la Covid19, aquest any més que mai l’esperit d’estar connectats i col·laborar conjuntament i globalment té més sentit i pren força. Per aquest motiu aquesta edició pren una importància i una obligació més que mai, el de remarcar, reivindicar i  ressaltar el paper fonamental de la cultura i les institucions i actors que hi participen, així com la de la seva missió de responsabilitat social i inclusiva.

La setmana de l’11 al 17 de maig, els museus de tot el món s’uneixen i es “sincronitzen” per tal de concentrar les converses culturals que habitualment tenen lloc a les xarxes socials i per oferir la possibilitat als usuaris d’interaccionar així més directament amb els museus i les persones que hi ha al darrere.

A més a més, és una oportunitat per què tots aquells que comparteixen els mateixos interessos i inquietuds puguin descobrir nous centres, contactes, projectes culturals, persones afins,….En definitiva crear comunitats, bescanviar impressions i difondre la cultura.

L’edició d’aquest any se centra en la unió, “Togetherness“, (Tos i totes units i unides).

Per cada dia de la setmana hi ha una temàtica diferent a l’entorn dels museus que es podrà seguir fàcilment amb l’etiqueta #MuseumWeek.

7 dies, 7 temes, 7 hashtags

11 de maig #HeroesMW:  dedicat a retre homentage als herois i heroïnes que lluiten en primera línia contra la Covid19, i un bon dia per explorar el concepte d’herois i heroïnes en la cultura.

12 de maig #CultureInQuarantineMW: per convidar a tothom a recrear obres d’art amb els objectes i persones que es troben a casa seva. Inspirat en la iniciativa engegada del Getty Museum

13 de maig #togetherMW: aquest és el tema principal d’enguany, un homenatge a la col·lectivitat, la comunitat i els esforços conjunts.

14 de maig #MuseumMomentsMW : per animar a tothom a compartir els seus records de les visites a museus i centres culturals. També per recordar els millors moments dels museus i centres.

15 de maig #climateMW: per prendre consciència de la crisi climàtica, emergència climàtica, de la crisi de la biodiversitat al Planeta i  les seves conseqüències,…

16 de maig #TechnologyMW : com les tecnologies uneixen a les persones, com els museus i centres culturals en aquest context actual mantenen contacte amb els seus públics. El sentit de ser-hi o no a les xarxes socials.

17 de maig #dreamsMW : compartir somnis i il·lusions per a un futur millor

Més info a: web del museumweek

Com hi puc participar?

Tothom qui ho desitgi pot participar durant la setmana, formulant les seves preguntes, comentaris, explicant les seves experiències al museu, amb l’etiqueta #d’aquell dia, simplement des del seu compte de tuiter/facebook/instagram es pot interactuar.

Us convidem a participar d’aquesta experiència, d’aprofitar aquesta oportunitat de presentar-vos d’una manera informal als usuaris que estan interessats en el nostre patrimoni museístic , en allò que fem i en qui som.