Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Banys de bosc

Banys de bosc

20 octubre 2022

Banys de bosc: 20 llocs singulars de Catalunya on fer una passejada relaxant / Josep Gordi Serrat. Valls: Cossetània, 2021.  141p.  ISBN 9788413561585

“Al Japó, els banys de bosc o banys forestals, anomenats shinrin-yoku són estades curtes i pausades per un bosc… Després d’un bany forestal tenim menys ansietat, fatiga i sentim més benestar.

Al Japó hi ha 44 boscos acreditats per fer-hi banys de bosc.”

Viquipèdia

Moltes persones associem la tardor a la varietat de colors de les fulles dels arbres en aquesta estació. Al cruixit que sentim quan les trepitgem. A la intensa olor dels vegetals podrint-se en la terra humida.

S’escau, doncs, del tot, la lectura que us recomanem aquest mes d’octubre. Banys de bosc és una invitació a passejar per 20 espais forestals de Catalunya, a submergir-nos-hi de manera conscient per experimentar els efectes terapèutics per als sistemes cardiovascular, immunològic i neurològic.

De cada indret ens explica els tipus d’arbres que hi trobarem, com arribar-hi, la ruta a seguir, amb el mapa inclòs, i finalment d’altres activitats que s’hi poden fer.

Contacteu amb el Centre de Documentació del Museu per consultar el llibre o obtenir-lo en préstec.