Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes El sonido de la naturaleza: calendario sonoro de los paisajes de España

El sonido de la naturaleza: calendario sonoro de los paisajes de España

22 abril 2022

Hita, Carlos de; Hernández F. J. El sonido de la naturaleza: calendario sonoro de los paisajes de España. Madrid: Anaya, 2021. 187 p. ISBN 9788491584100

El llibre que us recomanem en aquesta ocasió és un document textual i alhora sonor sense cap altre suport que el paper. L’explicació és que a cada un dels capítols hi correspon un codi QR que llegint-lo amb el mòbil o la tauleta es converteix en so. A través d’unes gravacions excel·lents podem escoltar i sentir allò que està passant en els nostres boscos, rius i camps a qualsevol hora del dia i al llarg de les quatre estacions. Majoritàriament sentirem cants d’ocells, però també el brollar d’una font, el rauc de les granotes, la remor del vent o el terrabastall d’una tempesta.

Carlos de Hita és guionista de documentals. Ha publicat diverses col·leccions de discos sobre paisatges sonors naturals, els parcs naturals espanyols i algunes guies d’identificació del cant de les aus. El 2016 va rebre l’XIè Premi de la Fundació BBVA a la Difusió del Coneixement i Sensibilització de la Biodiversitat a Espanya.