Accessibilitat

El NAT Qui som Museu i societat Accessibilitat

El Museu es dota d’un programa  global d’accessibilitat tant física com comunicativa per promoure la igualtat d’accés de totes les persones amb independència de la seva edat o diversitat funcional física o intel·lectual.

Accions d’accessibilitat

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona al Parc del Fòrum, disposa de mesures generals d’accessibilitat a l’equipament que atenen les necessitats globals dels diferents col·lectius. Es té la col·laboració de la Fundació Universitària del Bages i la Fundació per al Desenvolupament Comunitari.

Per a persones amb discapacitat visual:

• Senyalització dels serveis bàsics.
  • Encaminador podotàctil d’accés al taulell d’informació.
  • Plànol tàctil.
  • Fullet en grans caràcters i en Braille.

Per a persones amb discapacitat auditiva:

• Anell magnètic tant a les taquilles com a la sala d’actes. Adreçat a les persones que duen audiòfon. Web que compleix amb els estàndards d’accessibilitat de la W3C amb el nivell AA, la qual cosa fa que sigui compatible amb els motors d‘accessibilitat dels dispositius mòbils més habituals

Recursos a l’exposició permanent Planeta Vida:

• Per a persones amb discapacitat visual: A les disset taules interactives de l’exposició, on es mostren un total de cinquanta objectes originals i maquetes que es poden tocar lliurement, hi ha esquemes en relleu i textos en grans caràcters i en Braille català. L’objectiu d’aquests nous recursos, que es poden complementar amb l’audioguia, és aconseguir que el col·lectiu d’invidents pugui visitar l’exposició cada cop de forma més autònoma, alhora que es facilita la comprensió dels continguts a tota la població en general, grà- cies als textos amb lletra gran i als esquemes didàctic
  • Per a persones amb discapacitat auditiva, el recorregut disposa de vint-i-set audiovisuals i quaranta-dues pantalles interactives en tres idiomes.
  • Per a persones amb mobilitat reduïda, l’exposició és totalment accessible en cadira de rodes, tant per circular com per l’alçada de les taules interactives i de les cartel·les.
  • Niu de Ciència: El Museu a l’abast dels més petits: projecte per a infants de 0 a 6 anys.

El Jardí Botànic és accessible a persones amb mobilitat reduïda que es poden desplaçar per totes les àrees del Jardí a través de camins i rampes. A més, disposen dels següents serveis:

• Places d’aparcament reservades i correctament senyalitzades
  • L’accés general al recinte és una rampa amb un 10% de pendent
  • L’itinerari és totalment practicable
  • Hi ha un escúter elèctric a disposició de persones amb mobilitat reduïda que el puguin necessitar. Préstec gratuït a la recepció
  • A l’edifici principal hi ha dos lavabos perfectament adaptats

El Jardí Botànic disposa també d’una maqueta tàctil accessible per a tots els públics, però especialment pensada per a les persones amb discapacitat visual. L’objectiu és que aquests col·lectius es puguin fer una idea de com és el Jardí Botànic, tocant els relleus i els pendents que la maqueta ofereix.

Aquesta maqueta en relleu conté el sistema de lectura Braille i també s’hi mostren els edificis i serveis, les zones climàtiques (cadascuna amb una textura diferent) i els exemplars de flora més destacats.