Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Com seria el món sense pol·linitzadors? Pollinator Park

Com seria el món sense pol·linitzadors? Pollinator Park

26 març 2021

Aquesta setmana s’ha fet el llançament de «Pollinator Park»,  una exposició virtual i interactiva que recrea com seria el món d’aquí a uns anys (2050) sense els pol·linitzadors . Ens recrea un refugi on encara queda un bri d’esperança, on l’espècie humana coexisteix en harmonia i equilibri amb la natura, en especial en la protecció de les abelles i altres pol·linitzadors.

Pollinator Park Live Show from EU POLLINATORS on Vimeo.

El juny de 2018 la Comissió Europea va adoptar una estratègia pel que fa als pol·linitzadors. La Iniciativa de Pol·linitzadors de la UE estableix uns objectius estratègics i les accions que la UE i els Estats membres han de dur a terme per abordar la davallada de pol·linitzadors i contribuir als esforços globals per a la seva conservació.

En el marc d’aquesta estratègia, la Comissió Europea mitjançant la Direcció General de Medi Ambient ha desenvolupat «Pollinator Park» per explicar a tothom què pot passar si no s’actua i què es pot fer per protegir-los.

«Pollinator Park» va ser dissenyat en col·laboració amb el famós “arxibiobiotech” Vincent Callebaut.

Durant els propers mesos aquesta exposició també estarà disponible en altre idiomes com el castellà, el francès l’holandès.

El Museu de Ciències Naturals, conjuntament amb el Centre de Biodiversitat Naturalis de Leiden, Països Baixos, i el Reial Institut Belga de Ciències Naturals, han participat en aquest projecte proporcionant el contingut d’exposicions existents sobre pol·linitzadors, amb assessorament científic i expertesa, supervisant el contingut i el relat, assegurant la seva coherència i sobretot el seu rigor, proporcionant material multimèdia i fent difusió i promoció de «Pollinator Park».

La col·laboració del Museu de Ciències Naturals i la DG-Medi Ambient de la Comissió Europea va més enllà del desenvolupament d’aquesta exposició virtual. També han treballat conjuntament en la exposició “Més que Abelles” que es va inaugurar a l’octubre passat i que continuarà amb altres projectes vinculats amb els pol·linitzadors i la biodiversitat.