Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona 14.447 persones han participat al concurs online #MuseumQuizAcasa

14.447 persones han participat al concurs online #MuseumQuizAcasa

29 abril 2020

14.447 persones han participat en aquest concurs de preguntes i respostes sobre la temàtica d’una cinquantena de museus locals i nacionals de tot Catalunya

El Museu Marítim de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona han organitzat el  #MuseumQuizACasa, un concurs al qual s’han sumat  gairebé 50 museus de tot Catalunya amb l’objectiu  de fer més lleuger el confinament a través de la divulgació del patrimoni cultural de forma divertida,  entretinguda i també rigorosa.

L’activitat, iniciada el 28 de març i finalitzada el passat dissabte 25 d’abril, ha consistit en un concurs de preguntes i respostes sobre la temàtica dels museus participants, que s’ha organitzat en dues modalitats segons el públic al qual s’ha dirigit: al públic adult i al públic familiar. Ambdues modalitats s’han jugat a través de la plataforma kahoot i s’hi ha pogut participar amb qualsevol dispositiu electrònic: mòbil, tablet o ordinador.

• Per a públic adult

S’han realitzat 5 sessions (dissabtes) amb la participació de 4.645 persones.  Cada sessió ha constat de preguntes molt diverses que han permès aproximar-se a temes tan variats com el patrimoni marítim, el món del ferrocarril, l’art, l’arqueologia, les ciències naturals, la música, el cinema, el disseny, entre molts d’altres.

• Per a públic familiar

S’han fet  20 sessions (de dilluns a divendres) amb la participació de 9.802 persones. A diferència de les sessions per a  adults, la versió familiar ha estat monogràfica, totes les preguntes d’una sessió giraven a l’entorn d’un sol museu. En aquesta modalitat s’han realitzat dues sessions especials: la primera dedicada  al dia de la mona i la segona al dia de Sant Jordi que ha comptat amb preguntes pensades per l’escriptora Rosa Regàs.

El concurs #MuseumQuizACasa ha estat una iniciativa del Museu Marítim de Barcelona i del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, amb la col·laboració de Museu Nacional Arqueològic de Tarragona,  Museu d’Art Modern de Tarragona, Museu del Disseny de Barcelona, Museu Picasso, Museu d’Arqueologia de Catalunya, Museu de la Terrissa de Quart, Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí), Museu de Tortosa, Museu d’Història de Catalunya, Museu del Ferrocarril de Catalunya, Museu de Guissona, Museu d’Història de Cambrils, Museu de Lleida, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Museu Arqueològic de l’Esquerda, Museu d’Art de Girona, Espai Far de Vilanova i la Geltrú, Museus de Sitges.

Xarxa de Museus de les terres de Lleida i Aran (11 museus), Xarxa de Museus d’Art de Catalunya (22 museus), Museu de Reus, La Pedrera-Món Sant Benet, Museus de Sant Cugat.

El MuseumQuizACasa, s’inspira en el MuseumQuizSummerTour, un concurs presencial de preguntes i respostes per equips que s’organitza des de 2017 a cinc museus de Barcelona, amb una gran acceptació per part del públic.

Gràcies a tothom per haver-hi participat!