Fibres Vegetals. Les plantes ens ajuden a viure

Jardi Botanic Des del 27 de juny de 2008 al 30 d'octubre de 2009

Visitan's ExposicionsExposicions temporalsAnteriors Fibres Vegetals. Les plantes ens ajuden a viure

Les plantes són aliment i medecina. A més, les plantes són presents en molts dels objectes amb què convivim diàriament. La utilització de fibres vegetals forma part indestriable de la nostra evolució cultural i del nostre progrés econòmic.

Un petit nombre d’espècies ens proporciona fibres útils per crear molts objectes d’usos diferenciats, amb una diversitat de formes encara més gran. La intel·ligència de nombrosos artesans s’ha ocupat de trobar els dissenys més útils per solucionar problemes comuns a tots. La bellesa continguda en aquestes formes i dissenys tradicionals ha inspirat grans artistes, l’obra dels quals és admirada arreu del món. I algunes d’aquestes solucions són aplicades avui fent servir les tècniques i els materials més moderns. En què s’assemblen les plantes que ens proporcionen les fibres més útils? On es troben? Com són? D’on provenen les fibres més utilitzades?

En aquesta exposició es convida a reflexionar sobre els usos de les fibres (exclosos els tèxtils) a la conca mediterrània. S’ordenen segons les plantes que ens les proporcionen i segons l’ús que en fem. Les trenes permeten fer cordes que uneixen objectes separats en l’espai, les trames i els ordits reuneixen les fibres de manera que s’estenguin en superfície, les fibres poden entrellaçar-se amb tiges més dures per fer cistells, també fem servir palmes blanquejades per a les grans celebracions…

L’exposició vol ser, a més, un homenatge a la feina i l’habilitat dels artesans, a la seva imaginació per inventar eines per dominar les fibres i als oficis que han permès desenvolupar infinites solucions a partir de simples fragments vegetals.

Documents que us poden interessar

Dates:
Des del 27 de juny de 2008 al 30 d'octubre de 2009