Fem créixer l’exposició (In)visibles i (O)cultes: Projecte escolar

Visita'ns Exposicions Exposicions Itinerants Fem créixer l’exposició (In)visibles i (O)cultes: Projecte escolar

Presentació

A partir de l’exposició (In)visibles i (O)cultes, produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona i que va estar exposada entre maig de 2021 i febrer de 2023, neix un projecte escolar que ha generat noves exposicions itinerants que amplien l’exposició original i que, prèvia sol·licitud, podeu descarregar de forma gratuïta.

En el projecte escolar (In)visibles i (O)cultes hi participen, cada curs, més de 200 alumnes de 3r d’ESO a 1r Batxillerat provinents de diversos centres educatius de la ciutat de Barcelona i rodalies.

L’alumnat participant rep l’encàrrec de fer recerca sobre dones científiques i crear-ne noves cartel·les expositives. D’entre totes elles, el Museu en fa una selecció. Es tracta de diverses extensions de l’exposició original que mostren la feina feta pels centres escolars i amplifiquen la visibilització de les dones en el món de les ciències.

Si ho desitgeu, podeu trobar informació detallada sobre el projecte en aquest enllaç.

Exposicions

Tot seguit teniu, a la vostra disposició, les noves cartel·les, organitzades en diverses exposicions que corresponen a cada curs escolar. Cada cartel·la, seguint l’estructura de l’exposició original, inclou diversa informació sobre les dones protagonistes: imatges, fotografies i un text que en resumeix la trajectòria científica.

Les exposicions estan disponibles en versió bilingüe  (Català / Castellà) en format Din A3.

Al final d’aquesta pàgina trobareu el formulari de sol·licitud de les exposicions, però podeu fer-hi un cop d’ull en els següents enllaços:

Qui pot sol·licitar-la?

L’exposició la poden sol·licitar de forma gratuïta centres educatius, associacions, institucions culturals i qualsevol entitat que tingui entre els seus objectius la divulgació de coneixement. Sempre que facin ús d’ella sense ànim de lucre.

Com sol·licitar l’exposició?

L’entitat interessada haurà d’emplenar el formulari de més a baix. Si es compleixen els requisits bàsics s’enviarà l’arxiu de l’exposició, de manera que l’entitat pugui descarregar-la i produir-la en el suport i mesures que cregui més oportú, adaptant-la al seu espai i necessitats.

Condicions

L’entitat receptora ha de complir una sèrie de condicions:

• L’accés a l’exposició sempre serà gratuït.
  • No podran manipular-se els continguts (textos, fotografies, imatges) sense l’aprovació de l’MCNB.

Difusió:

• L’entitat sol·licitant serà la responsable de difondre l’exposició en el seu àmbit d’actuació, indicant sempre que es tracta d’una producció del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
  • Per a la seva difusió en xarxes socials es recomana utilitzar el Hashtag: #InvisiblesIOcultes.

Al finalitzar l’estada l’entitat receptora haurà d’enviar dades referents a la repercussió de l’exposició, nombre visitants, …