Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Planeta silencioso: las consecuencias de un mundo sin insectos

Planeta silencioso: las consecuencias de un mundo sin insectos

7 març 2024

Planeta silencioso: las consecuencias de un mundo sin insectos / Dave Goulson. Barcelona: Crítica, 2023. 398 p. ISBN 9788491995142

Dave Goulson, professor de Biologia a la Universitat de Sussex, ha comprovat que en els darrers 50 anys les poblacions d’insectes han disminuït un 75% a tot el planeta. N’explica les causes, relacionades amb el creixement de les comunitats humanes. I sobretot adverteix de les conseqüències: sense les funcions pol·linitzadora i de descomposició de matèria orgànica i si desapareixen de la cadena alimentària, la supervivència humana es veurà amenaçada de manera alarmant.

Tot i que dedica la part final del llibre a proposar accions per pal·liar aquesta catàstrofe, juntament amb el to planer i amigable amb què està escrit, no pot evitar que la seva lectura ens commogui.

Aquest llibre es troba disponible per a consulta i préstec.