Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Natura il·lustrada: quan l’art i la ciència es troben

Natura il·lustrada: quan l’art i la ciència es troben

6 febrer 2024

Natura il·lustrada: quan l’art i la ciència es troben. Barcelona: Fundació la Caixa, Tenov, 2022. 223p. ISBN 9788499003290

El llibre que us recomanem aquest mes… us entrarà pels ulls! En gairebé cada pàgina de les 223 de què consta trobareu reproduccions de les més belles il·lustracions d’animals i plantes que existeixen.

Des de temps ancestrals l’ésser humà ha sentit la necessitat de deixar constància d’allò que l’envolta. Estudiar, classificar i descriure la natura va ser primordial a partir del segle XVI, moment en què les expedicions científiques van revelar l’existència d’infinitat de noves espècies. El paper dels dibuixants era essencial perquè reproduïen amb una precisió quasi fotogràfica allò que veien.

A més de mostrar aquestes imatges, ell llibre fa un repàs de la història de la il·lustració científica, esmenta l’obra de les dones que s’hi van dedicar, n’explica la influència en el disseny i recull el testimoni de dibuixants contemporanis.

Si el que hem comentat fins ara us ha interessat, teniu la sort que en les biblioteques del Museu i de l’Institut Botànic de Barcelona trobareu una important col·lecció de llibres originals amb aquestes meravelloses il·lustracions.

En fi, un llibre captivador que tenim disponible per a consulta i préstec a la Biblioteca del Museu.