Comunicació Actualitat Notícies del MuseuLlibres rars i curiosos La fauna sudafricana vista per artistes

La fauna sudafricana vista per artistes

14 setembre 2022

De llibres sobre la fauna de Sudàfrica en tenim una bona representació a la Biblioteca. Però avui no us volem parlar ni de llibres, ni de zoologia. El document que us presentem consisteix en un conjunt de 163 làmines soltes contingudes en una capsa de grans dimensions folrada de pell negra representant, amb diferents tècniques i estils, paisatges que emmarquen animals. Cada una està signada per l’autor: Paul Augustinus, Claude Jammet, Bert Lewington, Roy Reynolds…

Richardson, John F. Survival: out of Africa. Johannesburg: The Director’s Collection, 1990. 163 lám. : il. col. ; 46 x 34 cm.

D’aquesta edició se’n va fer una tirada numerada de 1.250 exemplars, la nostra còpia és la núm. 234.

Va arribar a la Biblioteca del Museu des del despatx d’Alcaldia: a la contracoberta hi ha la següent nota manuscrita: “Al Alcalde, Ajuntament de Barcelona Excmo. Sr. D. Pasqual Maragall i Mira. Con los mejores saludos, Awie Marais, Embajador de Sudáfrica. Junio 1994”

El que dona encara més valor a aquest document és que no l’hem trobat en cap biblioteca del món, tampoc a la Nacional de Sudàfrica.