El Camp de la Bota

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Del 10 al 29 d'octubre

Visitan's ExposicionsExposicions temporals El Camp de la Bota

Memòria històrica d’un barri que va lluitar per la seva dignitat

Del 10 al 29 d’octubre el Museu de Ciències Naturals de Barcelona acollirà aquesta exposició fotogràfica itinerant sobre la vida de barri al Camp de la Bota, una zona entre la ciutat de Barcelona i Sant Adrià del Besòs, que va desaparèixer l’any 1988 (on ara es troba el Fòrum).

L’exposició fotogràfica produïda per l’Arxiu Històric de la Mina pretén mantenir viva la  memòria de les situacions injustes que van haver de patir la gent que van viure a les barraques, però sobre tot per valorar les lluites de cada dia per sobreviure amb dignitat. I també, perquè les noves generacions puguin conèixer el seu passat.

El ràpid creixement urbà de Barcelona als anys cinquanta i seixanta es va fer generant fortes injustícies socials. Les vores de la ciutat es van omplir de barraques i tota mena d’habitatges precaris. Va ser el cas de barris com  Montjuïc, el Somorrostro, el Camp de la Bota, la Perona o el Carmel, entre d’altres. Més tard, el “barraquisme vertical” dels grans blocs d’habitatge.

Roba estesa i Castell de les Quatre Torres – Arxiu Municipal del Districte de Sant Martí

En aquestes circumstàncies de gran precarietat i de moltes dificultats en la vida de cada dia, els qui vivien en les barraques van donar mostres d’una gran capacitat per lluitar per la seva dignitat i la del seu barri.

En aquesta lluita es van veure acompanyats per grups de gent solidaria, educadors, professionals de la salut o el lleure, que van invertir molts esforços i moltes hores de la seva vida, lluitant conjuntament amb els residents de les barraques per millorar les condicions de vida del seu barri.

Activitats programades

Visites comentades a càrrec de Josep Maria Monferrer, president de l’Arxiu Històric de la Mina els propers diumenges 15, 22 i 29 d’octubre de 17 a 18:30 h.

Les persones que vulguin aportar el seu testimoni perquè hagin viscut al Camp de la Bota, poden posar-se en contacte amb Josep Maria Monferrer al mail:  jmonferr@gmail.com

Dates:
Del 10 al 29 d'octubre