Connectem amb….el Documental d’Investigació

Museu de Ciències Naturals de Barcelona 01/06/2017 - 30/09/2017

Visitan's ExposicionsExposicions temporals Connectem amb….el Documental d’Investigació

Us presentem aquesta exposició, fruit d’un projecte educatiu desenvolupat al llarg del curs 2016-2017 i que es va promoure a partir de l’exposició “Spinosaurus, el gegant perdut del cretaci”. La proposta que vam fer a les escoles del Districte de Sant Martí de Barcelona, s’inclou en el Projecte de Proximitat que fomenta el Museu de Ciències Naturals i pretén provocar una nova mirada al barri per part dels nois i les noies dels centres educatius participants. Professors i alumnes, amb la formació i l’assessorament del Museu i de Dídac Roger, de Kineina, han treballat plegats, han mirat el barri des d’altres angles, han interaccionat, han compartit, han establert lligams i han generat espais per gaudir i aprendre. El Museu vol agrair molt especialment als prop de 200 alumnes i als 8 mestres, l’empenta, la implicació i la participació que ha fet possible la realització d’aquest projecte.

El procés dels grups participants

Anem al Blau

Coneixem l’exposició de “Spinosaurus: El gegant perdut del Cretaci”. Ens fixem en el procés de recerca i reconstrucció fet pels equips de paleontologia que, a partir d’unes peces clau trobades al desert , van reconstruir com era , com vivia i on vivia aquest dinosaure. Vam analitzar els diversos documentals de l’exposició, ens els vam mirar i desgranar, per veure com estaven construïts. Vam marxar del Blau amb un encàrrec: triar una peça clau, un element o fet del nostre barri per a fer-ne una reconstrucció i elaborar un documental en el qual tindríem l’opor tunitat d’explicar aquestes descobertes, era un repte molt emocionant .

Fem la Recerca

Per una banda , busquem informació i descobrim què ens explica la peça clau seleccionada , i per altra banda , aprenem com es fa un documental i quines eines necessitem per fer-ne un. Per aquesta última línia comptem amb la col·laboració d’en D ídac Roger, que ens ha aportat el seu coneixement tècnic sobre el procés de gravació. Acabem la recerca amb un munt de documentació!

Aprenem a rodar: Fem el documental

Pensem i dissenyem el nostre propi documental , per això busquem col·laboradors i fem sor tides, entrevistes, gravacions, fotografies,.. Hem obtingut respostes, ens hem sorprès i hem après coses sobre el nostre barri. Hem mirat , pensat i hem reflexionat sobre la feina obtinguda , i hem seleccionat allò que ens ha semblat més interessant .

Després del muntatge… ja tenim els documentals.

Us convidem a conèixer com ho hem fet…i el documental final!

Connectem amb….el Documental d’Investigació from Museu de Ciencies Naturals on Vimeo.

Dates:
01/06/2017 - 30/09/2017