Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCentre Martorell d'Exposicions El Centre Martorell d’Exposicions s’estrena com espai a la 17a Festa de la Ciència

28 maig 2024

La Festa de la Ciència arriba a la seva 17ena edició i enguany la celebració es trasllada al Born Centre de Cultura i Memòria i a la plaça Comercial. La festa tindrà lloc el cap de setmana del 7, 8 i 9 de juny, amb una jornada educativa, activitats diürnes com és habitual durant el cap de setmana i nova programació per a adults dissabte al vespre-nit.

A més a més el Centre Martorell d’Exposicions i l’Hivernacle del Parc de la Ciutadella, s’estrenen com espais que oferiran activitats.

En total s’han programat més de 150 activitats de divulgació científica i tecnològica repartides en 30 espais diferents, en les quals s’hi han implicat prop de 120 institucions i entitats amb més de 200 participants. L’univers d’activitats programades inclou jocs, experiments, tallers, espectacles, contes, visites, exposicions i humor.

La celebració torna a ubicar-se a l’entorn del parc de la Ciutadella, un espai que aspira a convertir-se en els propers anys en un node de coneixement, divulgació, recerca i innovació punter a Europa, gràcies al projecte de la Ciutadella del Coneixement.

El Museu de Ciències Naturals s’hi afegeix amb la següent programació:

Al Centre Martorell d’Exposicions:

Portes obertes

• Dissabte 8 de juny, de 10 a 23 h
  • Diumenge 9 de juny, de 10 a 20 h

Inclou, la visita gratuïta a les exposicions i espais:

Cercavila amb les Girafes de Xirriquiteula

Us convidem a acompanyar aquesta família de girafes en el seu recorregut. Sorpreses i desubicades, les girafes interactuaran amb tot allò que es vagin trobant. Nascudes a Badalona ara fa més de 20 anys, les Girafes de Xirriquiteula han voltat per molts països i han arrencat somriures a grans i petits en els principals festivals d’arts escèniques d’arreu del món.

girafes xirriquiteula a la festa aniversari dels 25 anys del Jardí bo`tanic

Imatge de Pep Herrero/MCNB

• Edats: públic familiar i adult
  • Lloc: des de la plaça Comercial a l’exposició Wow del Centre Martorell d’Exposicions
  • Data: dissabte 8 de juny
  • Horaris: a les 20 h i a les 21.30 h
  • Durada: 30 minuts

Al Born Centre de Cultura i Memòria i a la plaça Comercial:

Niu de Ciència familiar

Els més petits exploraran, en família, els materials naturals que tindran al seu abast en aquest espai, amb curiositats suggerents per provocar, de manera espontània, el sorgiment d’hipòtesis, idees, preguntes, dubtes… i, davant dels quals, poden prendre iniciatives diverses per donar valor al procés d’investigació.

• Edats: infants de 0 a 6 anys
  • Lloc: Born Centre de Cultura i Memòria, plaça Comercial, 12
  • Durada: torns de 35 minuts
  • Dates: dissabte 8 i diumenge 9 de juny
    Horaris:
    . Al matí: 11 h / 11.45 h / 12.30 h / 13.15 h
    . A la tarda: 16 h / 16.45 h / 17.30 h / 18.15 h
  • Reserves: no hi ha reserva prèvia. La reserva cal fer-la presencialment, el mateix dia de l’activitat.
  • Observacions: el Niu de Ciència familiar es desenvolupa de manera recurrent al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum) i, durant aquest cap de setmana, no es durà a terme per tal com es trasllada a la Festa de la Ciència.

Flipbooks, natura animada!

Un flipbook és una tècnica que ens permet crear una animació pàgina a pàgina. És un recurs molt interessant per representar fenòmens dee la natura, com el moviments dels organismes, el creixement de les plantes o els canvis geològics. El taller ens permetrà dibuixar i representar la idea de canvi, de procés o moviment, per comprendre la natura que ens envolta; sorgiran infinitat d’animacions que enriquiran la mirada sobre els fenòmens naturals.

• Edats: públic familiar (infants a partir de 8 anys) i públic adult
  • Lloc: Born Centre de Cultura i Memòria, plaça Comercial, 12
  • Aforament: 20 persones
  • Data: dissabte 8 de juny