Premi NAT

Comunicació Premi NAT Premi NAT

El Premi Nat, promogut pel Museu per commemorar el seu 140è aniversari, és una distinció honorífica que vol premiar les persones o les institucions que han aportat una nova mirada a la divulgació de les ciències naturals. Així doncs, els guardonats són persones i institucions que han esdevingut referents per la seva manera de mirar i explicar la natura, perquè han impulsat vocacions en totes les disciplines de les ciències naturals i perquè han contribuït de forma molt destacada a la conservació de la natura. El Premi Nat consisteix en un premi i en una menció d’honor, que s’atorgaran anualment  a persones o institucions d’àmbit local i internacional que rebran com a guardó una peça especialment dissenyada pel prestigiós escultor Antoni Llena.

Hereu de 142 anys de trajectòria científica i naturalista, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona està especialment compromès amb la conservació de la natura i implicat en els esforços locals i internacionals per conservar, estudiar i divulgar la biodiversitat i la geodiversitat. Amb el Premi Nat, el Museu es proposa potenciar la divulgació de les ciències naturals en un context de crisi mediambiental en què calen més esforços que mai per obrir noves perspectives que connectin les ciències naturals amb la ciutadania. «Coneixes l’abast dels límits. Només una Terra, només una vida» són els versos del poeta i gestor cultural Jordi Carrió inscrits en el trofeu que reben els premiats i que expressen el compromís del Museu amb la sostenibilitat del Planeta.