Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCiències naturals El MCNB declarat quilòmetre zero mundial dels museus de ciències naturals de la Mediterrània

12 novembre 2022

El Comitè Internacional del “Corredor Biológico Mundial ha declarat al Museu de Ciències Naturals de Barcelona “quilòmetre zero mundial dels museus de ciències naturals de la Mediterrània” pel seu alt compromís amb el futur del planeta, la biodiversitat i el medi ambient.

Aquesta decisió ha estat presa, després del seguiment de les accions i projectes desenvolupats pel Museu al llarg de tots aquests anys.

Aquest nomenament es va fer oficial durant la Setmana de la Ciència el passat 11 de novembre, amb la visita de Jorge Extramiana Salillas, president del Comitè Internacional del Corredor Biològic Mundial , que va ser rebut pel director del Museu, Carles Lalueza.

D’esquerre a dreta: Carles Lalueza, Director del Museu i Jorge Extramiana, president del comitè Internacional del corredor biològic mundial

Aquest projecte internacional ja és present als cinc continents, i té per objectiu la creació d’una via contínua terrestre i oceànica de biodiversitat mundial, que recolzi la supervivència del conjunt d’espècies i ecosistemes del planeta.

No només es tracta de protegir els hàbitats naturals en bon estat de conservació, ciutats sostenibles, boscos, selves, sabanes, oceans, hàbitats marins, esculls, àrees d’alt interès geològic, etc., sinó fomentar també la rehabilitació necessària d’espais degradats que poden contribuir al manteniment d’una biodiversitat important.

Al Comitè Internacional del Corredor Biològic Mundial hi treballen i col·laboren personalitats i institucions nacionals i internacionals, universitats, fundacions. Podeu consultar els membres en aquest enllaç.