Una mirada LGTBI+ al món animal

Visita'ns Exposicions Exposicions Itinerants Una mirada LGTBI+ al món animal

Presentació

L’exposició proposa una reflexió, des d’una perspectiva LGTBI+, sobre la diversitat sexual al món animal, allunyant-se dels estereotips i preceptes socials imposats per l’ésser humà.

Mitjançant diversos panells, es plantegen temes com: Quants sexes hi ha? Què és la intersexualitat? És necessari més d’un individu per reproduir-se? Què és l’orientació sexual? Com mostren els animals interès cap als altres? Com s’aparellen els animals? Les relacions sexuals sempre s’enfoquen a la reproducció? Què és una família? Què és el gènere?

Una Mirada LGTBI+ al Món Animal és una exposició produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) i comissariada per Una Mirada LGTBI+, compta amb la col·laboració de PRISMA.

Característiques

Amb un llenguatge inclusiu i textos adaptats a lectura fàcil, està disponible en dues versions: una versió bilingüe (català-castellà) i una altra en castellà.

Cadascuna d’aquestes versions també existeix en dos formats: una d’ampliació màxima de 0,50 cm d’amplada per 1,80 cm d’alçada (13 panells) i una altra en versió A3 (14 panells).

Fes un cop d’ull a l’exposició descarregable:

Qui la pot sol·licitar?

L’exposició la poden sol·licitar gratuïtament centres educatius, associacions i institucions culturals i qualsevol entitat que tingui entre els seus objectius la divulgació de coneixement i sempre que en facin ús sense ànim de lucre.

Com sol·licitar l’exposició?

L’entitat interessada haurà d’emplenar el formulari de més a baix. Si el Museu considera que es compleixen els requisits bàsics, enviarà els fitxers de l’exposició de manera que l’entitat pugui descarregar-la i produir-la en el suport i mesures que cregui més oportú adaptant-la al seu espai i necessitats.

Condicions

L’entitat receptora haurà de complir una sèrie de condicions:

• L’accés a l’exposició sempre serà gratuït.
  • No es poden manipular els continguts (textos, fotografies, imatges) sense l’aprovació de l’MCNB.
  • En el cas que l’entitat receptora decideixi ampliar d’alguna manera l’exposició, haurà de comunicar-ho a l’MCNB.

Difusió

• L’entitat sol·licitant serà la responsable de difondre l’exposició en el seu àmbit d’actuació, indicant sempre que es tracta d’una producció del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i comissariada per Una Mirada LGTBI+.
  • Per a la seva difusió a les xarxes socials es recomana utilitzar el Hashtag: #UnaMiradaLGTBI i mencionar el compte d’Instagram del projecte expositiu: @unamiradalgtbi

Al finalitzar l’estada l’entitat receptora haurà d’enviar un informe que inclogui la repercussió a la premsa i el nombre de persones que han visitat l’exposició.