Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Aquest mes els Museus són protagonistes: Nit i Dia Internacional dels Museus

Aquest mes els Museus són protagonistes: Nit i Dia Internacional dels Museus

4 maig 2021

Aquest any 2021 estem molt contents de poder celebrar el proper dissabte 15 de maig la Nit dels Museus i el 16 i 18 de maig el Dia Internacional dels Museus, #DIM2021.

Nit dels Museus

La Nit dels Museus és una iniciativa del Consell d’Europa que enguany arriba a la 17a edició i en què participen més de quatre mil museus de quaranta països europeus.

El Museu al Parc del Fòrum, oferirà una jornada de portes obertes de 18 a 22h al museu i a les seves exposicions.

Com a novetat i primícia podreu veure la nova exposició temporal (In)Visibles i (O)Cultes. Una exposició temporal que posa el focus sobre 24 dones científiques que, des de l’Antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, han estat, per raó de gènere, silenciades, relegades o directament esborrades la història de la ciència. L’exposició produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona i comissariada per Mireia Alcaine es podrà veure a l’espai d’exposicions gratuïtes Cienciaimés fins a l’abril del 2022.

Dia Internacional dels Museus

Cada any, ICOM(Consell Internacional dels Museus) tria per al Dia Internacional dels Museus (DIM) un tema que se situa en el centre de les preocupacions de la societat. Amb el tema “El futur dels museus: recuperar i reimaginar”, el Dia Internacional dels Museus 2021 convida els museus, als seus professionals i a les comunitats a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co) creació de valor, nous models de negoci per a les institucions culturals i solucions innovadores per als reptes socials, econòmics i mediambientals del present.

La crisi de la Covid19, ha trasbalsat tot el món. Al sector cultural també.  No obstant això, aquesta crisi també ha servit de catalitzador per a innovacions crucials que ja estaven en marxa. En particular, un major enfocament cap a la digitalització i la creació de noves formes d’experiència i difusió culturals. En aquest sentit, els museus han d’aprofitar i repensar les relacions amb les seves comunitats i continuar amb aquests nous models d’experiències de divulgació i difusió culturals.

Amb motiu del #DIM2021, gran part dels equipaments museístics catalans organitzen un seguit activitats que tenen lloc el 16 i 18 de maig.

Podeu consultar les activitats que organitzen els museus de Catalunya amb motiu del Dia i la Nit dels Museus 2021 en el següent enllaç.

En el marc del #DIM2021 el Museu al Fòrum i el Jardí Botànic ofereixen jornada de portes obertes els dies:

• Diumenge 16 de maig de 10a 20h al Museu i de 10 a 19h al Jardí Botànic.
  • Dimarts 18 de maig de 10 a 19h al Museu i al Jardí Botànic

A més a més el Museu participa al #DIM2021 en la difusió del les ciències naturals conjuntament amb la xarxa de museus de ciències naturals de Catalunya, amb  la campanya “Youtubers als Museus”. En aquesta ocasió, Natàlia Möller, consultora de comunicació i apassionada de la natura, ens descobreix el Jardí Botànic de Barcelona i l’exposició Més que abelles.

Entreu i gaudiu de la visita en aquest enllaç ( ben aviat estarà actiu).

Us hi esperem!