Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral El MCNB el primer museu de Catalunya i de l’Estat espanyol en posar en marxa un repositori de la recerca

21 febrer 2020

La recerca científica és una part important de l’activitat del Museu des dels seus orígens, amb l’objectiu d’estudiar i interpretar la diversitat de la vida i de les estructures geològiques que li donen suport, amb especial atenció als medis mediterranis. En aquesta tasca, el Museu se centra tant en la recerca basada en les col·leccions com en l’estudi de les espècies en el seu medi natural i avalua les interaccions amb l’entorn i entre elles.

El Museu, en el seu esforç per difondre la ciència i fer-la més accessible, i amb el lideratge  del Centre de Documentació, ha fet possible disposar del primer repositori d’accés obert d’un museu a Catalunya i a l’Estat Espanyol, creat el 2019. Es tracta d’una comunitat al RECERCAT (Repositori de la Recerca de Catalunya) on es poden trobar articles de revista, capítols de llibre, comunicacions i ponències a congressos, pòsters, etc., publicats pel seu equip tècnic, investigador i col·laborador. Tota aquesta documentació conforma la producció científica institucional del Museu, i amb el repositori serà possible controlar-la, difondre-la i preservar-la. Val a dir, també, que en aquesta plataforma només es poden trobar aquells materials que s’hagin pogut publicar en accés obert.

Més informació a l’article del Blog públic del Museu: El repositori d’accés obert del Museu: difonent i preservant la recerca