Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Océano

Océano

25 juliol 2019

Les companyes del Centre de Documentació us recomanen la lectura d’aquest llibre per aquest mes:

BOISROBERT, ANOUCK; RIGAUD, LOUIS. Océano. Barcelona, Buenos Aires, México: Los libros del zorro rojo, 2017. [12] p.: il. color. ISBN 978-84-946744-2-6.

El duet Boisrobert-Rigaud ens ofereix aquest meravellós pop-up adreçat a infants de 5 a 8 anys. Es tracta d’una expedició a bord de l’Océano arreu del món, un veler de casc vermell. Els mars que solca poden ser de diversos colors (verds, blaus…) i en diverses situacions (al port, al mar en calma, a l’Àrtic, sota una tempesta, en una llacuna…).

La presentació és molt encertada, ja que mostra al petit lector la immensitat del fons marí en relació a la superfície, així com la fragilitat de l’oceà, a cada pàgina. Per exemple, les escombraries abocades, la pesca de grans cetacis, el desgel, etc.

Es tracta d’un llibre educatiu, ben treballat i il·lustrat, que rendeix homenatge a l’ecologia i a la biodiversitat marina.