Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona La segona edició del Premi Nat distingeix la divulgadora científica africana, Elisabeth Rasekoala

11 juny 2019

• Elisabeth Rasekoala, enginyera química i presidenta d’African Gong, guanya el Premi Nat per la seva lluita en favor de la diversitat, la inclusió sociocultural i de gènere en la divulgació, l’aprenentatge i la pràctica de la ciència a l’Àfrica.
  • Jorge Wagensberg, rep, a títol pòstum, la Menció d’Honor Nat per la seva tasca com a director del Museu de la Ciència, després Cosmocaixa, que va transformar en un referent del la museografia mundial.

L’Hble. Senyora Mariàngela Vilallonga, Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya lliurarà el Premi Nat 2019 el proper 12 de juny a les 18,30h al Museu de Ciències Naturals de Barcelona al parc del Fòrum (pl. Leonardo da Vinci, 4-5). L’acte, conduït per la periodista de TV3, Núria Solé,  i la directora del Museu, Anna Omedes, comptarà amb la conferència d’Elisabeth Rasekoala Comunicació científica i participació: potenciant la Transformació, la Inclusió Social i la Justícia Social en el segle XXI.

El Premi Nat a la divulgació de la ciència, organitzat pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona,  l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, va néixer l’any passat per commemorar 140è aniversari del Museu. Es tracta d’una distinció honorífica que s’atorga anualment i que premia persones o institucions d’àmbit local o internacional que han aportat una nova mirada a la divulgació de la ciència. El Premi Nat consisteix en un premi i una menció d’honor. Els guardonats amb el Premi Nat rebran una peça especialment dissenyada per l’ escultor Antoni Llena i els mereixedores de la Menció d’Honor, una serigrafia del pintor, Perico Pastor.

Guardonats Premi Nat 2019

El jurat ha decidit atorgar el Premi Nat 2019 a Elisabeth Rasekoala i la Menció d’Honor Nat a Jorge Wagensberg.

Premi Nat 2019

Elisabeth Rasekoala, enginyera química i presidenta d’African Gong, per la seva lluita en favor de la diversitat, la inclusió sociocultural i de gènere  en la divulgació, l’aprenentatge i la pràctica de la ciència, que ha contribuït a la democratització de la ciència,  creació de vocacions científiques i al desenvolupament sostenible a l’Àfrica.

Menció d’Honor Nat 2019

Jorge Wagensberg, físic, pensador i comunicador de la ciència,  per la seva gran aportació a la cultura científica com a director del Museu de la Ciència, després transformat en Cosmocaixa, que va canviar el paradigma dels museus de ciència amb una mirada creativa i multidisciplinària amb museografies interactives i una clara vocació social.

Jurat

El Jurat del Premi Nat està format per:

• Dacha Atienza, cap de recerca i col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Mara Dierssen, directora de recerca del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.
  • Martí Domínguez, director de la revista Mètode i escriptor
  • Xavier Duran,  periodista de TV3 i escriptor