Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCiència ciutadana Presentació de l’Atles dels ocells nidificants de Barcelona

Presentació de l’Atles dels ocells nidificants de Barcelona

18 octubre 2017

Una magnífica eina sobre la biodiversitat de Barcelona

Aquest dijous 19 d’octubre a les 18.30h tindrà lloc a la Sala d’Actes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Parc del Fòrum) la presentació de l’Atles dels ocells nidificants de Barcelona.

Aquesta publicació recull informació de les 83 espècies nidificants al municipi de Barcelona amb mapes que mostren tota l’extensa compilació d’observacions realitzades i que inclouen les estimacions de les seves poblacions  en quadrats de 500×500 m o de 1×1 km. També, inclou uns mapes d’alta resolució (50×50 m) i unes magnífiques il·lustracions originals (83 retrats) fetes pel dibuixant Martí Franch, de cada espècie emmarcades dins l’espai de la ciutat on se la pot localitzar.

L’Atles dels ocells nidificants de Barcelona ha estat una iniciativa conjunta de l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Fundació Zoo, l’ICO i en la que també han participat el Parc Natural de la Serra de Collserola, el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, l’Agència de Salut Pública de Barcelona, i l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals.

Aquest atles és una obra resultat de la participació i l’esforç de les més de 300 persones que, de forma individual o dins d’algun col·lectiu, van dedicar el seu temps de forma altruista en la recopilació de dades durant les primaveres de 2012 a 2015. En definitiva, un producte que pot aportar molts valors afegits: patrimonials, de gestió ambiental, educatius, científics i de lleure.