Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral Ja són consultables 15 llibres del Museu d’abans del 1900

Ja són consultables 15 llibres del Museu d’abans del 1900

21 març 2017

La setmana passada va sortir publicada la notícia de que l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) ha digitalitzat 633.750 documents conservats a les col·leccions dels museus municipals per fer-los consultables en línia de manera gratuïta i sense limitació d’accés a partir de l’any 2018, dins del programa BCN Open Challenge 2015. La documentació digitalitzada la formen impresos, correspondència, fotografies, manuscrits, llibres, revistes i estampes de gran interès patrimonial facilitats per diferents museus i institucions de la ciutat.

El Museu és una de les 14 institucions/centres que hi ha participat amb la publicació de 15 llibres de la col·lecció de Llibre Antic, tots publicats abans del 1900. Es tracta d’obres de naturalistes catalans del XIX, com ara Jaume Almera, Font i Sagué, Salvaña Comas o Artur Bofill, i també de la col·lecció Francesc Martorell i Peña, la qual constitueix l’origen de la nostra Biblioteca.

Volem compartir amb vosaltres una d’aquestes joies que ja són consultables:

Podeu accedir a la seva consulta a: Informe relativo a la organización y sucesivo desenvolvimiento de los museos y parques histórico-naturales de Barcelona / Junta Técnica de los Museos de Ciencias Naturales, Parque Zoológico y Jardín Botánico.Barcelona : Ayuntamiento Constitucional de Barcelona, 1899. Henrich y Cª.

El BCN Open Challenge 2015 és un programa promocionat i subvencionat per Barcelona Activa, que cercava promoure la innovació, la dinamització econòmica i l’ús de les darreres tecnologies de la informació.