Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau El Museu Blau ja és present al Google Art Project

El Museu Blau ja és present al Google Art Project

17 maig 2016

Avui, 17 de maig, la plataforma Google Art Project ha publicat els nous continguts dels museus catalans que s’hi han afegit a aquest projecte, entre els quals hi ha el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

La publicació ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el centre de TICS de la Generalitat de Catalunya, els museus catalans i Google. Ara mateix, aquesta plataforma en línia compta amb la participació de quinze museus catalans com, entre d’altres, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu Cau Ferrat de Sitges o el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, a Terrassa. Un projecte que ja ha recaptat l’adhesió de vint-i-quatre museus catalans més, els quals s’hi afegiran pròximament.

A l’àmbit mundial, Google Art Project es va posar en marxa a principis de 2011 i, actualment, acull 775 institucions culturals que han pujat a Internet més de 250.000 imatges per difondre el patrimoni cultural d’arreu. Institucions com la Tate Britain de Londres, el Metropolitan Museum de Nova York o la Galleria degli Uffizzi, a Florència.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix, des d’avui, una exposició virtual de les col·leccions i l’Street View de l’exposició Planeta Vida. L’Street View també està disponible a Google Maps, i tots els continguts també són accessibles per a mòbils a través de l’app “Art & Culture”. També per a mòbils, hi ha la possibilitat de fer la visita en realitat virtual a l’exposició Planeta Vida, mitjançant l’aplicació Street View i el giny adient.

En aquest moment, el Museu continua treballant en aquest projecte. S’hi afegiran noves imatges al nostre espai gràcies a la col·laboració dels conservadors del Museu. Això ens permetrà ser-hi en una nova iniciativa dins del projecte general: formar part d’un conjunt inicial de cinquanta museus d’història natural de tot el món que publiquen el seu patrimoni a la plataforma, fet que es farà públic i oficial per mitjà d’un esdeveniment mediàtic que tindrà lloc en alguna ciutat europea, al mes setembre d’enguany.